Verre reizen. Voor iedereen uniek.
Mijn favorieten

Een reis of hotel kun je bewaren zodat je deze op een later moment makkelijk terugvindt. Dit doe je door te klikken op het ‘hartje’ bij ons productaanbod. Vervolgens kun je voor één of meer favorieten vrijblijvend een reisvoorstel aanvragen door hieronder op de knop offerte te klikken.

...
Zondag: Gesloten

Rondreis wonderschoon Canada

Gepubliceerd: 12/08/2019

Enkele weken geleden ben ik, Hendrik werkzaam bij 333travel, op rondreis geweest door het wonderschone Canada. Graag neem ik je mee met mijn avonturen van onze rondreis. Reis je met mij mee?

Dag 1

In de vroege morgen vertrok ik met de NS naar Schiphol. Daar ontmoette ik de rest van het team om met Air Canada te vertrekken naar Calgary. Het was een lange reis geworden aangezien we een overstap hadden gemist maar niet getreurd. Air Canada zal dit ongerief later erg charmant doen vergeten, door ons meerdere malen up te graden naar de Business Class. We gaan gauw slapen want de volgende dag staan er heel wat activiteiten op de planning.

Dag 2

De tweede dag werd ik vroeg wakker en gestart met een heerlijke ochtendwandeling. Het sneeuwde stevig en dat frist lekker op, nu eerst wat eten namelijk een geweldig Stampede ontbijt. Een heerlijk uitgebreid Amerikaans ontbijt in het Fairmont Palliser, een klassiek luxe 4* hotel in hartje Calgary, aan de voet van de Skytower. Vandaag de Atlas Coal Mine, East Coulee School en het Royal Tyrell Museum in the Badlands bezocht. Wat een prachtige en mystieke omgeving, met hier en daar hertjes op de weg. De Hongaarse lunch werd geserveerd in het oude schoolgebouw, erg leuk.

In Calgary hebben we ‘s middags het in 2016 geopende Studio Bell bezocht, welke een zeer bijzondere architectuur heeft. Verrast door de grote hoeveelheid artiesten met een Canadese achtergrond. Een soort belevingsmuseum waar de muzikale Canadese geschiedenis wordt bewaard. Na een heerlijk diner bij het exclusieve restaurant Rouge hebben we nog 2 lokale bierbrouwerijen bezocht, Dandy (kleine brouwer) en Toolshed (timmert reeds behoorlijk aan de weg), erg leuk, informatief en lekker bier! Aangezien men in Alberta niet meer louter van kool en gas opbrengsten kan leven, heeft men steeds meer oog voor toerisme en ontstaat er meer andersoortige bedrijvigheid.

Dag 3

Vandaag eerst een bezoek gebracht aan Heritage Park Historical Village in Calgary. Hier vindt je alles over het vroegere Western leven. Een dorp uit 1910 is hier nagebouwd en je treft een museum aan met de vroegere vervoermiddelen, het zogenaamde Gasoline Alley museum. Alle mensen die hier in het park werken zijn ook gekleed in kleren uit die tijd. ’s Middags hebben we een Food tour gedaan. Dit was bijzonder leuk en een echte aanrader. Pizza en wijn in Cibo Italiaans restaurant, wijn met een goddelijke kaasfondue in Frenchies, Thee met makarons bij Ollia en ijs bij Marcus. Afgestreken vol weer de bus in en richting Edmonton vertrokken.

Na een rit van ruim 3 uur aangekomen in hartje Edmonton om ons voor te bereiden op het concert van The Weekend. Eerst inchecken in het Matrix Hotel. Prima middenklasse hotel wat vooral opvalt door zijn uitstekende centrale ligging. Het concert was met recht TOP. Genieten van het concert en free booze & food in een skybox in het bekende en relatief nieuwe Rogers Place. Een Executive Suite voor onze groep alleen, onder begeleiding van Laura van Edmonton Tourism, die begin November ook op de beurs staat in Zeist. Na het concert nog een barretje gezocht maar na 2300 uur is er niet veel levendigheid in Edmonton op een maandagavond. Mandje maar weer opgezocht.

Dag 4

Na een heerlijk ontbijt vertrokken voor het dichtstbijzijnde Nationale Park van Edmonton, Elk Island NP. Dit park staat bekend om haar vele meertjes en natuurlijk bizons. We bezochten een handling facility, waar ze een goed lopend fokprogramma hebben en van tijd tot tijd deze oerbizons uitsturen over de gehele wereld. De beestjes komen oorspronkelijk uit Montana en zijn volbloed bizons zonder erfelijke ziektes. Tevens zijn er ook goede kampeermogelijkheden in dit park wat op nog geen 3 kwartier rijden van Edmonton ligt. Aansluitend een heerlijke Japanse Ramen lunch met voorafjes gehad om daarna na Axe Hole Throwing te gaan. Dat was echt vet gaaf. En jaaaaa, ik vermoed dat er lang geleden Vikingbloed in mijn stamlijn heeft gelopen. Na deze competitieve actie krijgt ieder mens dorst en daarom hebben we ook nog twee micro breweries in Edmonton bezocht. Alberta heeft namelijk de beste Barley (Malt) in de wereld, en dat proef je! Een deel van de vrouwelijke deelnemers zijn separaat afgereisd naar de W.E.M, de grootste Mall van Noord Amerika en een waar Walhalla voor shopaholics.

Afsluiting dag vier

In de avond zijn we naar Prairie Gardens & Farm geweest. Een geweldige beleving op circa 40 min rijden van de stad. We hebben hier geweldige snacks, wijnen en eten gehad, direct van het land op het bord. Heel erg organisch, bio en verantwoord maar bovenal erg lekker. Deze mensen zijn boeren en echte fireroasters, dus hapjes van de BBQ vooraf. Tijdens het eten was er muzikale begeleiding en gepast vermaak, je dineert in een hothouse, maar het voelt allemaal erg classy en de prijzen zijn ook niet mis (125 CAD per couvert). Men serveert er heerlijke wijnen uit de Niagara Valley van o.a. Henry Pelham Estate. Nooit geweten dat hier zulke goede wijn gedronken word. De laatste nachten waren ze hier overigens ook weer getrakteerd op het Noorderlicht, maar helaas hebben wij dat geluk niet gehad. Wat een toetje zou dat zijn geweest. Wel huilende coyotes en dat geeft ook wel een extra dimensie aan zo’n plattelandsdinertje. Met een voldaan gevoel de dag afgesloten. Het is goed zo, de dag is ten einde.

Dag 5

Vandaag een relaxte dag. Na het ontbijt richting de luchthaven voor de vlucht van Edmonton naar Toronto. Wat een plezier ….we hebben weer business class gevlogen. Alle Nederlanders zaten voorin bij elkaar wat dus resulteerde in een gezellige vlucht. Bij aankomst in Toronto reed de UP trein niet en werden er shuttles ingezet. Bij aankomst op Union Station met de taxi naar het hotel gegaan. Even opgefrist en hup de stad in. Hapje eten op eigen gelegenheid in de Eaton Mall, een mega shopping centrum in het hart van deze fantastische stad. Wat een geweldige stad, een soort New York maar dan groener, schoner en vriendelijker en als grote plus, direct gelegen aan Lake Ontario! Morgen gaan we meer ontdekken.

Dag 6

Vandaag op tijd vertrokken om eerst een bezoek te brengen aan het Hilton Hotel in het centrum. Een van de betere 4* hotels uit deze wereldberoemde keten. Het hotel ligt zeer centraal en je loopt in een kwartiertje naar de CN Tower en het Aquarium. Aansluitend hebben we dan ook een bezoek gebracht aan het Ripley’s Aquarium. Hierna hebben we per bus een kleine citytour gedaan en hebben we The Distillery en Food Market bezocht. De lunch hebben we genoten in het Hothouse restaurant, een lokale hotspot, recht tegenover het Flat Iron Building gelegen. De middag hebben we onze citytour vervolgd door Downtown en Chinatown en als afsluiter geëindigd bij Mariposa Cruises, hier hebben we genoten op het water. Niet alleen van het varen tussen de eilandjes maar ook van het prachtige uitzicht op de skyline van Toronto.

’s Avonds hebben we het diner genoten in de CN Tower, wat een hoogte! Dineren in een roterend restaurant op 350 meter hoogte, onder het genot van enkele kanjers van wijnen uit de nabij gelegen Niagara Valley. Afsluitend met een deel van de club naar de Karaoke bar om daarna terug te gaan naar het hotel. Al met al een prachtige dag in een prachtige stad. Toronto I ❤ you and i’m sure we’ll meet again.

Dag 7

De laatste dag is al weer aangebroken. De ochtend hebben we een seminar gehad van Destination Canada en al haar deelnemende partners. De one-minute filmpjes van alle 12 groepen, verdeeld over heel Canada, waren erg indrukwekkend. Alberta was geweldig en na het zien van alle overige natuurpracht, krijg je het gevoel dat je hier wel 10x achter elkaar op vakantie kan en nog steeds niet alles zult hebben gezien.

Daarna zijn wij mannen de huurauto gaan ophalen bij het stadskantoor, om een snel bezoek aan de Niagara Falls te brengen. Vanaf Toronto is het 1.5 uur rijden en we moeten rond 19 uur op de luchthaven zijn. Tijd genoeg dus voor een Hornblower Cruise door de mist, enkele snapshots een lunchje bij Tim Horton, een

Canadese fastfoodketen die je overal tegenkomt (moest er toch een keer van komen). Het Sheraton heeft een super locatie met zicht op de Falls en een uitgang direct aan het hoofdstraatje met alle vertier en overige poppenkast (erg gericht op kids)

Niagara Falls (St. Catharines), wat was het alles bij elkaar een geweldige ervaring. Weer iets wat afgevinkt kan worden op de bucketlist. Na het ‘’soepel’’ aftanken inleveren van de Nissan Roque, snel door naar de incheckbalies. De auto bood trouwens veel ruimte aan vier lange volwassenen en kon met gemak alle bagage bergen in de ruime kofferbak.

Canada tot de volgende keer, want er zijn nog veel meer provincies te ontdekken en ik ben nog lang niet uit gereisd in dit prachtige land. En jawel, ook op de terugreis naar Amsterdam weer een upgrade, en dit keer een heuse sleeper, lekker wegzakken in stoel 1K met heerlijke gerechten, bereid samengesteld door Canadese Chefkok Hawksworth, de vliegreis is al een hele ervaring opzich! De volgende morgen kwamen we aan in Amsterdam en was er een eind gekomen aan deze geweldige rondreis.

Ook naar Canada?

Graag vertel ik u hier alles over! Benieuwd naar de mogelijkheden die er in Canada zijn en wilt u ook zo graag (terug) naar dit wonderschone Canada? Graag help ik u en uw familie bij het samenstellen van een rondreis door Canada! Heeft u vragen of wilt u meer weten? U kunt altijd terecht bij mij terecht, neem hier contact met mij op!

Deel dit bericht:

Uitgelicht

Fietsen in Azië

5 x fietsen in Azië
Als Hollander weet je als geen ander hoe je moet... Lees meer

Taj Mahal in India

Voor welke highlights ga je naar India?
Heilige Ganges De Ganges is een grote en heilige rivier... Lees meer

Raja Ampat

De 10 schatten van Indonesië
De prachtige flora en fauna, culturele rijkdom en warme gastvrijheid... Lees meer

canada whistler lake

Top 8 bezienswaardigheden Canada
Canada is een enorm groot land en er is ontzettend... Lees meer

Kamperen met de camper in canada

Met de camper in Canada
Houd je van kamperen en veel vrijheid om jouw eigen... Lees meer

Volg ons en blijf op de hoogte van onze reisverhalen!