Verre reizen. Voor iedereen uniek.
Mijn favorieten

Een reis of hotel kun je bewaren zodat je deze op een later moment makkelijk terugvindt. Dit doe je door te klikken op het ‘hartje’ bij ons productaanbod. Vervolgens kun je voor één of meer favorieten vrijblijvend een reisvoorstel aanvragen door hieronder op de knop offerte te klikken.

...
Zondag: Gesloten

Pinguïns spotten in Zuid-Afrika

Gepubliceerd: 16/07/2019

Boulder’s Beach is een strand bij het dorpje Simon’s Town, maar dit is niet zomaar een strand!

Het is namelijk het leefgebied van meer dan 2000 zwartvoetpinguïns. Deze pinguïns worden ook wel Jackass pinguïns genoemd, door het geluid dat ze maken tijdens het broeden. Op zondag 6 september ging ik naar dit fenomeen om ze zelf te mogen bewonderen.

Zondag morgen om 9 uur stond iedereen paraat om in de auto’s te stappen. We gingen namelijk op roadtrip om te ontdekken wat de omgeving van Kaapstad allemaal te bieden heeft. Het was een warme lentedag met temperaturen oplopend tot 27 graden, maar de wind die er stond maakte het fris. Er stond een hele trip op de planning: van Camps Bay helemaal langs de kust, via de meest bijzondere plekjes, naar Cape Point en weer terug naar Kaapstad. Boulder’s Beach lag ook op de route. Toen we hier aankwamen en een kaartje hadden gekocht, mochten we de pinguïns gaan bekijken.

Pinguins op Boulders Beach Zuid-Afrika

Over een aangelegd voetpad liepen we naar het strand met zijn beroemde pinguïns. Vanaf een hoger liggend platform konden we ze goed zien. Deze brug over het gebied is gebouwd zodat de pinguïns geen last hebben van de bezoekers en ze in alle rust hun gang kunnen gaan. De één was lekker aan het luieren op het strand, terwijl de ander aan het zwemmen was. Ik verwachtte er een aantal te spotten, maar nooit zo veel! Het is toch wel bijzonder om in zo’n warm land als Zuid-Afrika pinguïns te kunnen zien. Via een ander pad kwam ik tussen de bossen terecht waar hun broedplaatsen te vinden zijn. Deze glasvezel overkappingen zijn speciaal voor de pinguïns gemaakt om te zorgen voor een ideale plaats om te broeden. Dit doen ze meestal in de maanden maart, april en mei.

De tijd was aangebroken dat we onze roadtrip gingen vervolgen. Terug lopend naar de auto kwamen we nog langs een aantal kraampjes waar verschillende souvenirs verkocht werden. Ook was er een groepje met kinderen. Zij zongen liedjes en maakten muziek door middel van het dansen op de maat met een rammelende, zelfgemaakte, ijzeren enkelband. Nadat ik een kleinigheidje aan ze had gegeven, stapten we in de auto en vervolgden we onze reis naar het befaamde Cape Point!

Deel dit bericht:

Uitgelicht

khoo kongsi

Reisverslag rondreis Singapore en Maleisië
Een reisverhaal door Carlo en Mirelle Hamelink over hun individuele... Lees meer

Fietsen in Azië

5 x fietsen in Azië
Fietsen in Azië Als Hollander weet je als geen ander... Lees meer

Taj Mahal in India

Voor welke highlights ga je naar India?
Heilige Ganges De Ganges is een grote en heilige rivier... Lees meer

Raja Ampat

De 10 schatten van Indonesië
De prachtige flora en fauna, culturele rijkdom en warme gastvrijheid... Lees meer

canada whistler lake

Top 8 bezienswaardigheden Canada
Canada is een enorm groot land en er is ontzettend... Lees meer

Volg ons en blijf op de hoogte van onze reisverhalen!