Verre reizen. Voor iedereen uniek.
Mijn favorieten

Een reis of hotel kun je bewaren zodat je deze op een later moment makkelijk terugvindt. Dit doe je door te klikken op het ‘hartje’ bij ons productaanbod. Vervolgens kun je voor één of meer favorieten vrijblijvend een reisvoorstel aanvragen door hieronder op de knop offerte te klikken.

...
Vandaag geopend tot 17.30 uur
Maandag: 9.00 - 17.30
Dinsdag: 9.00 - 17.30
Woensdag: 9.00 - 17.30
Donderdag: 9.00 - 17.30
Vrijdag: 9.00 - 17.00
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten
Lid ANVR en SGR Volledig ontzorgd op reis Reizigersbeoordeling 9,2

Reisvoorwaarden

333travel

Algemene reisvoorwaarden

Algemene opmerking i.v.m. Corona

De wereldwijde pandemie heeft ook invloed gehad op je bestemming. 333travel zorgt ervoor dat jouw reisprogramma zo goed mogelijk volgens omschrijving uitgevoerd wordt. Het kan echter voorkomen dat er ter plaatse kleine wijzigingen gedaan moeten worden, omdat door Covid bijvoorbeeld een ferry nog niet vaart, een leuke lokale markt verdwenen is of een genoemde excursie onderweg in het programma nog niet uitgevoerd kan worden. Ons lokale kantoor zorgt in zo’n geval voor een geschikt alternatief van minimaal gelijkwaardige kwaliteit, zodat je toch een onvergetelijke reis zult hebben.

Mocht je positief getest zijn voor je terugreis naar Nederland, dan vergoeden wij je eerste 3 nachten accommodatie tot een maximumbedrag van 100 USD per kamer per nacht. Deze kun je dan bij terugkeer declareren. Hiervoor hebben wij de totale factuur nodig van het hotel en het bewijs van de positieve covid PCR test. De accommodatie is een door 333travel gekozen airport hotel, zodat je altijd in de buurt zit van een testlocatie.

Kleurcode Oranje
Vertrek je naar een bestemming met kleurcode oranje (niet Covid-gerelateerd) en kunnen zowel de vluchten als het reisprogramma zoals geboekt worden uitgevoerd? Dan heb je geen recht om de overeenkomst kosteloos op te zeggen of terugbetaling te vragen van de vooruitbetaalde gelden op grond van de wet en art. 9.9. van de ANVR reisvoorwaarden (zie https://www.anvr.nl/reizigersvoorwaarden.pdf ). 

Aankomst- en vertrektijd
Volgens internationale regels is op de aankomst dag de hotelkamer vanaf 16.00 uur beschikbaar. Op dag van vertrek dien je jouw accommodatie 's morgens voor 10.00 uur te verlaten. Indien je op de dag van vertrek langer gebruik wil maken van de kamer dien je dit ter plaatse met de receptie/verhuurder te regelen. Voor prijs en beschikbaarheid aanvaarden wij geen verantwoordelijkheid.

Aansprakelijkheid
Degene die een reis boekt (ook) voor andere deelnemers is hoofdelijk aansprakelijk voor alle anderen die hij/zij aanmeldt. Ten aanzien van minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders/voogden toestemming hebben gegeven.

Autohuur
Als je een auto hebt gehuurd dan is het volgende nodig:

  • Een paspoort dat nog minimaal 6 maanden geldig is;
  • Een geldig rijbewijs;
  • Een geldige Creditcard*.

* Let op! Een pre-creditcard wordt niet geaccepteerd

Badkamer
De inrichting is vaak niet zoals u thuis gewend bent. In de badkamer is het niet altijd mogelijk een douchekop op te hangen en soms ontbreekt het douchegordijn of is het door kalk en zeep aangetast. Door de invloed van geringe ventilatie, vocht, zeep, shampoo e.d. kan het voorkomen dat er zwarte plekken ontstaan. Dit houdt echter niet in dat de badkamer dan ook vuil is.

Balkon
Ondanks het feit dat vele kamers over een balkon beschikken en hiervoor vaak een toeslag betaald wordt, dient u er rekening mee te houden dat de balkons in de meeste gevallen te weinig ruimte bieden om er uitgestrekt op te liggen/zonnen. Vaak is een balkon slechts enkele vierkante meters groot. Voor de afmetingen van balkons kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden.

Bedden
Bedden en matrassen zijn vaak niet zoals u thuis gewend bent; meestal zijn ze slapper en veren ze verder door. Ook zijn de bedden en matrassen veelal niet langer dan 1.90 m. De 2-persoonsmatrassen kunnen bestaan uit een groot matras of 2 enkele matrassen. Hier hebben wij geen invloed op.

Bouwactiviteiten
Van grote en geplande bouwactiviteiten of renovaties in een accommodatie worden wij van tevoren op de hoogte gesteld. Op het moment van uw reservering wordt u hierover geïnformeerd via onze website. Mocht de informatie later pas bekend worden, zult u hiervan een apart bericht van ons ontvangen. Het kan echter ook voor komen dat er buiten uw accommodatie bouwactiviteiten of wegwerkzaamheden plaatsvinden. Voor het eventuele ongerief en ongemak veroorzaakt door werkzaamheden buiten uw accommodatie, kan 333travel of de door u geboekte accommodatie geen verantwoordelijkheid aanvaarden. 

Excursies ter plaatse
Genoemde, lokaal te boeken excursies en/of andere ter plaatse geboekte excursies worden buiten de invloedsfeer van 333travel aangeboden. 333travel of haar vertegenwoordiger in het buitenland publiceert en bemiddelt uit serviceoverwegingen. Plaatselijke agenten zijn aansprakelijk en verantwoordelijk voor de uitvoering van deze excursies. Voor eventuele schade en/of gevolgschade door ontstane ongelukken aanvaarden wij geen verantwoordelijkheid. 

De lokale excursies zijn altijd onder voorbehoud van voldoende deelname en afhankelijk van condities en seizoensinvloeden. Indien excursies bij de reis zijn inbegrepen, dan geldt dit niet voor evt. entree- en gidsgelden, tenzij dit nadrukkelijk anders staat aangegeven. Bij sommige reizen zal de reisleider u voorstellen een officiële gids te bespreken. De kosten van deze gids worden over de deelnemers verdeeld.

1-persoonskamer
In veel hotels zijn 1-persoonskamers schaars. Ondanks dat u voor dit kamertype een toeslag dient te betalen, is de kamer vaak iets minder van kwaliteit qua grootte, ligging en/of faciliteiten dan een 2-persoonskamer. Dit is helaas een internationaal gegeven, waarop wij geen invloed hebben. 

2-/3-/4-persoonskamers
Boekt u één kamer met 3 of 4 personen, dan verblijft u veelal in een 2-persoonskamer waarin een extra bed (opklapbed, bedbank, matras op de grond of bijzetbed) is geplaatst. Houdt u er rekening mee dat het comfort van een extra bed veelal minder is dan van de overige bedden. De loop- en leefruimte wordt hierdoor beperkt. Om computer technische redenen kan er een 3- of 4-persoonskamer op uw voucher staan, terwijl u voor 2 personen hebt gereserveerd. Ter plaatse zult u dan toch een 2-persoonskamer krijgen.

Feestdagen/openingstijden
Ook in het buitenland zijn diverse nationale, regionale en lokale feestdagen. Het is mogelijk dat gedurende uw verblijf, rondreis, fly-drive etc. in het betreffende land een feestdag of speciale gelegenheid wordt gevierd en dat hierdoor winkels, musea of andere bezienswaardigheden niet voor publiek toegankelijk zijn of beperkte openingstijden hebben. Ook kan er een beperkte dienstregeling gelden voor het openbaar vervoer. Wij kunnen hiervoor geen verantwoordelijkheid aanvaarden.

Geluidsoverlast
Als u een accommodatie boekt in het centrum van een grotere stad of badplaats, dan krijgt u ook te maken met verkeersdrukte en het geluid van buitenrestaurants, bars en discotheken. Vooral in het hoogseizoen is dit niet te voorkomen. Als u dit niet wilt, dan adviseren wij u om buiten het hoogseizoen te reizen, al is het geluid in de grotere toeristencentra ook dan niet altijd te voorkomen. Ook kan het voorkomen dat de vereiste ventilatieapparatuur en de grote airconditioners die in het (omringende) gebouw geplaatst zijn, lawaai produceren. Wij hebben hierop helaas geen invloed.

Gezondheid
De standaard van hygiëne laat in de pas ontwikkelde toeristengebieden, maar ook in de al langer bekend staande gebieden, wel eens te wensen over. Het is dan ook uw eigen verantwoordelijkheid om hier rekening mee te houden en kritisch te zijn met datgene wat u eet en drinkt. Voor de hier aangeboden bestemmingen gelden mogelijk adviezen, respectievelijk voorschriften op het gebied van de gezondheid. Voor informatie verwijzen wij u naar uw huisarts of de GG & GD. Indien u regelmatig medicamenten dient te gebruiken, doet u er verstandig aan een kopie van het recept bij u te hebben, zodat de medicamenten bij verlies toch in het buitenland gekocht kunnen worden. Indien u een lichamelijk ongemak hebt, is het verstandig om u via uw reisbureau goed te laten voorlichten over de faciliteiten en de bereikbaarheid van de accommodatie.

Hotelwijzigingen
Bij (rond) reizen bestaat altijd de mogelijkheid dat in een vrij laat stadium vooraf of zelfs tijdens de reis door technische en/of organisatorische redenen een of meerdere hotelwijzigingen worden doorgevoerd.

Wifi
Bij een geselecteerd aantal rondreizen heeft de reiziger de beschikking over wifi in de minibus. Het internet werkt uitsluitend bij voldoende signaalsterkte. Deze is afhankelijk van de bestemming en de regio waar wordt gereisd. 333travel kan niet aansprakelijk worden gesteld wanneer de wifi niet werkt als gevolg van een slechte signaalsterkte in de betreffende omgeving. 

Juiste naam
De volledige voor- en achternaam op uw vliegticket dienen overeen te komen met de namen in uw paspoort. Indien blijkt, dat beide documenten niet gelijk zijn, heeft de luchtvaartmaatschappij het recht u te weigeren. 333travel is niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiend uit het opnieuw moeten afgeven van vliegtickets of de gevolgen van een eventuele weigering.

Let op: Kinderen dienen over een eigen reisdocument te beschikken.

Lokale bussen
Voor de excursies en rondreizen maken wij gebruik van lokale touringcars. Deze voldoen zoveel mogelijk aan de ANVR-standaard. Voor de verre bestemmingen geldt dat bij een klein aantal deelnemers een minibus (max. 8 personen) wordt ingezet.

Ongedierte
Op onze (sub)tropische bestemmingen kan het klimaat ook wat ongedierte met zich meebrengen. Insecten, muggen, vliegen en kakkerlakken komen in warme landen nu eenmaal voor. Ze zijn ongevaarlijk en hebben niets te maken met het niveau van de hygiëne. Ook komen in bosrijke gebieden muizen e.d. voor. Helaas kan 333travel geen enkele verantwoordelijkheid hiervoor accepteren.

Onvolkomenheden
Het kan altijd gebeuren dat u op uw bestemming of tijdens de reis, een tekortkoming in de uitvoering van de reisovereenkomst constateert. Mocht dit gebeuren, meld uw klacht dan direct aan de betrokken dienstverlener, reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging, zodat men tijdig of misschien direct een oplossing kan vinden. Indien de tekortkoming of klacht toch niet naar tevredenheid kan worden opgelost, vraag dan om een schriftelijke verklaring en neem direct contact op met ons hoofdkantoor. Wij staan 24 uur per dag voor u klaar! Indien u de tekortkoming vanaf uw bestemming niet zoals omschreven hebt gemeld, kunnen wij achteraf helaas uw klacht niet in behandeling nemen. U dient uw klacht schriftelijk en uiterlijk tot 1 maand na uw terugkeer in Nederland aan ons voor te leggen. Een klacht die niet tijdig wordt ingediend, kan niet in behandeling worden genomen, zie artikel 17, lid 2 van de ANVR-Reisvoorwaarden. 

Overmacht
Voor werkonderbrekingen, stakingen etc., die lokaal of regionaal worden georganiseerd en een negatieve invloed hebben op uw vakantie, kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden. In deze overmacht situaties staan ook wij machteloos. 

Preferenties en essenties
Mocht u speciale wensen, of preferenties hebben ten aanzien van het gepubliceerde reisaanbod, dan kunt u deze bij boeking doorgeven (max. 2). Deze preferenties worden ter kennisgeving doorgegeven aan de desbetreffende instantie. Aan preferenties kunt u daarom geen rechten ontlenen. Mocht uw wens van essentieel belang zijn dan dient u uw wens als essentie door te geven. De haalbaarheid van een essentie wordt door ons gecontroleerd en vormt een aanvullende bepaling op de reisovereenkomst.

Voor een essentie moeten wij € 25,- in rekening brengen. Mocht een essentie door de betrokken dienstverlener niet gehonoreerd kunnen worden, dan blijft een bedrag van € 15, - aan administratiekosten verschuldigd. Bij gebruik van een rolstoel, rollator etc. is het de verplichting van de boeker om zich ervan te overtuigen of een accommodatie, de transfer of een reis geschikt is voor deelname hieraan. Immers het is voor ons niet zonder meer in te schatten of deelname haalbaar is. 
Is hierbij sprake van een essentie, dan zullen voor de aanvraag hiervan de kosten worden doorbelast. Indien assistentie nodig is, dan dient dit eveneens te worden aangevraagd als essentie.

Indiciatieprijzen op de website
Op onze website staan tienduizenden prijzen vermeld bij onze individuele rondreizen, strandvakanties, startpakketten, ticketplus, bouwstenen, losse hotels. De genoemde prijzen zijn indicatieprijzen. Deze prijzen worden manueel ingevoerd en zoveel mogelijk aangepast. Echter, met alle dagelijkse steeds wisselende prijzen is het onmogelijk elke prijs actueel te vermelden. Om deze reden werken we met zogenaamde indicatieprijzen. 
Zodra u een boeking maakt zullen wij er alles aan doen om u de reis te leveren tegen de genoemde prijs. Echter, de kans bestaat dat het tarief omhoog of omlaag gaat afhankelijk van de actuele tarieven van de airline en hotel(s). U wordt te allen tijde eerst geïnformeerd over de mogelijke verhoging of verlaging en pas na uw akkoord is de boeking definitief. 

Prijswijziging
Wij behouden ons het recht voor om de reissom te wijzigen in de gevallen als genoemd in artikel 4 van de ANVR-Reisvoorwaarden. Bij uitkomst van een nieuw programma vervallen voor de over lopende periode de prijzen van het oude programma. Wijzigingen in lokale prijzen en toeslagen komen veelvuldig voor. Lokale belastingen, parkeerkosten, toegang tot musea, zwembaden, openbaar vervoer etc. worden soms verhoogd. Hiervoor kunnen we geen verantwoordelijkheid voor aanvaarden. Alle gepubliceerde prijzen zijn daarom onder voorbehoud en gelden slechts als richtprijs.

Reisbescheiden
Circa 10 dagen voor vertrek ontvangt u de reisbescheiden. Bij uw reisbescheiden vindt u extra reisinformatie met nuttige tips die uw vakantie nog geslaagder zullen maken. Tevens ontvangt u een hotellijst, zodat de achterblijvers beschikken over de adresgegevens van uw accommodatie(s), opdat u altijd bereikbaar blijft. 

Reisduur
De reisduur staat vermeld in hele dagen. Ondanks de mogelijkheid dat u b.v. laat op de avond vertrekt en/of vroeg in de ochtend terugkeert, tellen deze dagen toch mee in de totale reisduur. Dit wordt zo vermeld i.v.m. de af te sluiten reisverzekering. 
 
Reis- en annuleringsverzekering
Voor onze verre reizen is het belangrijk en verplicht om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Het kan voorkomen dat u bijvoorbeeld te maken krijgt met schade aan reisbagage, vluchtvertragingen en andere onvoorziene omstandigheden. In de meeste gevallen dekt de verzekeraar deze schade.

Reisprogramma
Indien er wijzigingen m.b.t. informatie of vervoers- en accommodatieprijzen optreden, zullen wij u daarover informeren. Geplaatste foto’s dienen om een impressie te geven van de vakantiebestemming. Voor door derden uitgegeven foto’s, folders en voorlichtingsmateriaal kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden. De prijzen van en informatie over ter plaatse te boeken excursies, entreeprijzen, openbare voorzieningen etc. werden in oktober voor het winterseizoen en in april voor het zomerseizoen verstrekt. 
Het kan dus zijn dat hierin inmiddels iets is veranderd; dergelijke veranderingen vallen (net zoals tussentijdse acties) buiten onze verantwoordelijkheid. Dit geldt ook voor het sluiten van zwembaden, sauna’s of andere openbare gelegenheden en voor tussentijdse verbouwingen in de door u geboekte accommodatie. Ook kan het voorkomen dat in voor- en naseizoen bepaalde voorzieningen gesloten zijn. Hiervoor aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.

Reserveringskosten
Op alle boekingen hanteren wij reserveringskosten van € 15, - per persoon, ongeacht of u een gepubliceerde standaard pakketreis uit deze brochure boekt of een volledig zelf samengestelde reis. 

Sterrenaanduiding
Het gebruik van sterrenaanduidingen geeft de lezer en onszelf enig houvast over de combinatie van kwaliteit en faciliteiten voor een bepaalde accommodatie. De sterrentoewijzing wordt in de regel gedaan door de lokale toeristen-/hotelorganisatie aan de hand van lokale normen en standaards van het land of de regio. Hiervoor bestaat echter geen internationale regel. Hierdoor kan een hotel met 3 sterren in het ene land sterk verschillen van een 3-sterrenhotel in een ander land. Zelfs verschillen per land zijn mogelijk en daardoor zijn vergelijkingen moeilijk te maken. Wij kijken altijd kritisch naar de sterren van een accommodatie en wijzigen, indien noodzakelijk, als we menen dat aan een aantal criteria niet wordt voldaan. Het kan voorkomen dat in de loop van een jaar de kwaliteit en de faciliteiten wijzigen, waardoor de betreffende classificatie aangepast zou moeten worden. Voor tussentijdse wijzigingen kunnen wij echter niet verantwoordelijk worden gehouden.

Toeslagen voor vertrek 
Zolang niet de gehele reissom is voldaan, heeft de reisorganisator het recht om tot 20 dagen voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (met inbegrip van brandstofkosten), de verschuldigde belastingen, heffingen en de toepasselijke wisselkoersen. De reisorganisator zal daarbij aangeven op welke wijze de verhoging is berekend. Bedoelde wijzigingen zullen ook aanleiding geven tot verlaging van de reissom, tenzij dit, gelet op de daaraan verbonden kosten, in redelijkheid niet van de reisorganisator kan worden gevergd. De reisorganisator zal de reiziger aangeven op welke wijze de verlaging is berekend.

Toeslagen na vertrek
Door onvoorziene situaties kunnen er ter plaatse toeslagen van regeringen, luchthavenautoriteiten i.v.m. uitbreidingen, veiligheidsheffingen, brandstoftoeslagen wegens verhoging van kerosine- en dieselprijzen, vertrekbelastingen en andere te introduceren belastingen en heffingen vanwege calamiteiten, oorlogen, weersomstandigheden etc. doorbelast worden. 

Uitvoering programma
Door onvoorziene omstandigheden kan het voorkomen dat de uitvoering van het reisprogramma enigszins afwijkt van het hier gepubliceerde programma. Wijzigingen in het programma zijn daarom voorbehouden. Wij vragen hiervoor uw begrip. 

Vergissingen
Kennelijke fouten en vergissingen binden ons niet. Wij behouden ons het recht voor deze middels errata via uw reisagent of via onze website te corrigeren. 

Vertragingen
Helaas worden luchtreizigers meer en meer geconfronteerd met vertragingen. Deze kunnen ontstaan door het drukke luchtverkeer op Europees niveau, stakingen en/of stiptheidsacties, extra veiligheidscontroles, weersomstandigheden, technische redenen of te laat gearriveerde medepassagiers. Wij kunnen hiervoor echter geen aansprakelijkheid aanvaarden en evenmin voor het missen van aansluitend vervoer, afhalers en voor extra kosten. Deze gemaakte kosten zijn voor uw eigen rekening. Bij het in ontvangst nemen van de vliegtickets accepteert u de condities van vervoer waaronder de luchtvaartmaatschappijen de vluchten uitvoeren.

Verwachtingen
Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen en gewoonten, een andere cultuur, ander eten. Kortom: anders dan thuis. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van vakantie, maar ook een aspect om bij uw vakantieverwachtingen rekening mee te houden. Voorkom verrassingen en bereid u zo goed mogelijk voor door veel over uw bestemming te lezen in reisboeken. Indien u kiest voor een eenvoudige accommodatie, kunt u natuurlijk geen vijfsterrenhotel verwachten. Ook moet u rekening houden met de mogelijkheid van bouwactiviteiten in de omgeving van uw accommodatie of op de bestemming. 

Seizoen verschillen kunnen zowel de faciliteiten van de accommodatie als de directe omgeving beïnvloeden. In het voorseizoen (april en mei) of naseizoen (september en oktober) kan dit een rol spelen. We kunnen onmogelijk de lokale situatie beoordelen omdat deze afhankelijk is van de bezettingsgraad van lokale accommodaties, regio, weersomstandigheden etc. Eigenaren van accommodaties en overheid kunnen zonder meer wijzigingen en aanpassingen doen. Wij kunnen hiervoor geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Verzorging
Voor de accommodaties gelden de volgende maaltijd regelingen: 
Logies: alleen overnachting is inbegrepen. 
Logies en ontbijt: overnachting en ontbijt zijn inbegrepen. 
Halfpension: overnachting, ontbijt en diner zijn inbegrepen 
(ingaande vanaf het diner op de eerste t/m het ontbijt op de laatste dag). 
Volpension: overnachting, ontbijt, lunch en diner zijn inbegrepen 
(ingaande vanaf het diner op de eerste t/m de lunch op de laatste dag). 

U dient er rekening mee te houden dat voor het ontbijt in andere landen vaak andere maatstaven gelden. Alleen brood, boter, tomaat, jam en een glas verdund vruchtensap zijn vaak heel gewoon. Veel hotels bieden een continentaal ontbijt dat bestaat uit koffie/thee, broodjes of croissants met boter en jam en soms met kaas. Bij een ontbijtbuffet kunt u daarnaast meestal ook rekenen op yoghurt, fruit, vlees en eieren. Bij een continentaal ontbijtbuffet ontbreken de eieren en de warme gerechten. 

Accommodatie verschaffers kunnen de maaltijdservice van buffetservice naar tafel bediening of omgekeerd wijzigen. A la carte maaltijden zijn nooit in de prijs inbegrepen; er is altijd sprake van een standaardbuffet of menumaaltijden. In veel landen is het aanbod of de diversiteit van groente, vlees of fruit bij de maaltijd beperkt en hanteert men hiervoor andere normen dan wij gewend zijn. 

Sommige reizen hebben een afwijkende maaltijdverzorging; dit vindt u dan terug in de prijstabel. Het kan gebeuren dat door omstandigheden, zoals vroege en/of late vertrektijden, vertraging etc., u helaas geen gebruik kunt maken van de maaltijd(en) op de eerste en/of laatste dag. 333travel kan hiervoor helaas geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Vluchtinformatie
Bij boeking worden over het algemeen de geplande indicatieve vluchttijden vermeld. Deze tijden zijn echter altijd onder voorbehoud van wijziging. De definitieve tijden vindt u in uw ticket. U dient minimaal 3 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn. Te late aankomst op de luchthaven (ook door omstandigheden buiten uw schuld, zoals file, treinvertraging, autopech etc.) kan uitsluiting van uw vakantie betekenen. Alle daaruit voortvloeiende kosten (b.v. alternatief vervoer) zijn voor eigen rekening. Het missen van het vliegtuig geeft geen recht op enige restitutie. 

Tot op de dag van vertrek kunnen onvoorziene omstandigheden ertoe bijdragen dat zowel de luchtvaartmaatschappij alsook het type toestel, de route, de luchthaven of de tijd alsnog wijzigen. 333travel kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. 

De aangekondigde beperkingen voor het vliegverkeer kunnen leiden tot veranderingen in de plaats (luchthaven), vluchtdagen, vertrek- en aankomsttijden, evenals tot aanpassingen in de reissommen. Indien overheden besluiten tot een verhoging van de luchthavenbelasting zijn wij genoodzaakt deze aan u door te berekenen. Het is daarom noodzakelijk dat u uw vlucht herbevestigt. Meer informatie hierover vindt u in uw reisbescheiden. Bij excursies en rondreizen kan een wijziging consequenties hebben voor het programma op de eerste of laatste dag.

U mag maximaal 20 kg bagage per persoon meenemen, evenals één stuk handbagage (max. 5 kg). Eventuele extra’s die u wenst mee te nemen, zoals fietsen, golfuitrusting etc. vallen voortaan binnen de bagagevrijdom van 20 kg. Overbagage dient u op de luchthaven te betalen. 

Wijziging, in-de-plaatsstelling en annulering
De voorwaarden voor wijziging, in-de-plaats stelling en annulering door de reiziger vindt u in de ANVR-Reisvoorwaarden (artikel 7, 8 en 9). 
Daarnaast worden de eventuele kosten van betrokken dienstverleners in rekening gebracht. 

Voorwaarden losse vliegtickets (inclusief de online ticket engine)

Wijzigen en/of annuleren van vliegtickets
Bij vragen, wijzigingen, annulering, vertragingen dient u zich te wenden tot de klantenservice van 333travel, bereikbaar op e-mailadres klantenservice@333travel.nl of op telefoonnummer 0348-441951. 

Na boeking is een vliegticket definitief en kan dit niet meer gewijzigd (naams-, tijds- en/of datumwijziging) of geannuleerd worden. U dient dan in het geval van een annulering of wijziging een geheel nieuw ticket te kopen. 333travel werkt met de laagste tarieven van de airlines waaraan de strengste voorwaarden zijn gekoppeld. Om deze reden zijn de annulerings- en wijziging kosten na boeking 100%. 

Naamswijzigingen
De naam van iedere reiziger moet exact overeenstemmen met de naam zoals deze in het paspoort wordt vermeld. In geval u met een ticket reist waarin de naam niet correct wordt vermeld, kan dit leiden tot het weigeren van vervoer door de luchtvaartmaatschappij. Wanneer na het bevestigen van de reservering op de website geconstateerd wordt dat er een verkeerde naam staat of de naam niet correct gespeld is, moet dit telefonisch gemeld worden aan de klantenservice van 333travel. 333travel kan geen garantie geven dat het wijzigen van de naam gegevens door de luchtvaartmaatschappij geaccepteerd wordt. Als reiziger bent u zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van uw correcte naam conform paspoort. Bij onjuistheid zijn alle hieruit voortvloeiende kosten voor de reiziger. 

Vlucht informatie
Vluchtnummers en vluchttijden kunnen tijdens uw reis veranderen. U dient voor vertrek van iedere vlucht deze informatie te controleren. Er is geen termijn te noemen waarbinnen gesteld kan worden dat de opgegeven tijden definitief zijn.
333travel zal, voor zover mogelijk, de bij haar bekende tijdswijzigingen doorgeven aan de opdrachtgever. Deze communicatie geschiedt uitsluitend via het email adres dat door de opdrachtgever bij het maken van de reservering via de website is opgegeven. 333travel kan niet verantwoordelijk of aansprakelijk gesteld worden voor het niet of niet tijdig aankomen van de door haar verstuurde e-mails.

Reisbescheiden
U bent zelf verantwoordelijk om te beschikken over de juiste en geldige reisdocumenten. Hieronder vallen paspoorten, identiteitskaarten en eventuele visa die nodig zijn voor het reizen naar bepaalde landen, ook als u in dit land alleen maar overstapt. Uw e-ticket(s) ontvangt u, na een geslaagde betaling via I-Deal. Deze worden per e-mail toegezonden. Dit is het definitieve reisdocument waarmee u kunt gaan reizen.
 
Boekingsvoorwaarden losse vliegtickets

Nadat u via 333travel een los vliegticket hebt geboekt bevestigen wij dat wij als handelaar voor u bemiddeld hebben bij het reserveren van de op de boekingsbevestiging genoemde vliegticket(s) bij de genoemde luchtvaartmaatschappij. Het boeken van losse vliegtickets valt uitsluitend onder de ANVR-Boekingsvoorwaarden die gelden voor losse reisdiensten, tenzij er een gekoppeld reisarrangement is geboekt (pakketreis). Met het accepteren van de boekingsbevestiging gaat u akkoord met deze voorwaarden. Deze vind u opgenomen in de www.anvr.nl/reizigersvoorwaarden.pdf. Wij zijn aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Losse vliegtickets vallen echter niet onder de SGR-garantieregeling tenzij die deel uitmaken van een gekoppeld reisarrangement.

Voor de uitvoering en de kwaliteit van een losse reisdienst, zoals een vlucht, is 333travel niet aansprakelijk en is alléén de betreffende luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk. Bij klachten over de uitvoering van deze dienst, dient u met die luchtvaartmaatschappij contact op te nemen. De voorwaarden van de airlines kunt u vinden op de website(s) van de luchtvaartmaatschappij of via www.anvr.nl/vervoersvoorwaarden. 333travel is wel verantwoordelijk voor een zorgvuldige uitvoering van de door ons zelf verleende dienst, zoals een juiste advisering en een correcte afhandeling van de reservering.


Copyright © september 2020 - 333travel

 

ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden

Deze ANVR-Reis- en Boekingsvoorwaarden zijn in overleg met de Consumentenbond tot stand gekomen in het kader van de SER Coördinatiegroep Zelfregulering en worden periodiek inhoudelijk herzien. De ANVR-Consumentenvoorwaarden 2018 zijn in januari 2018 geactualiseerd en gelden voor reizen met vertrek vanaf 1 juli 2018. U kunt deze voorwaarden ook nalezen op www.anvr.nl.

Inhoudsopgave 
Artikel 1. Inleiding 
Artikel 2. Informatie van de reisorganisator 
Artikel 3. Informatie door de reiziger 
Artikel 4. Bevestiging/Herroeping door de reisorganisator 
Artikel 5. Wijzigingen door de reisorganisator 
Artikel 6. Hulp en Bijstand 
Artikel 7. Aansprakelijkheid reisorganisator 
Artikel 8. Rechten van de reiziger 
Artikel 9. Opzegging door de reiziger 
Artikel 10. Betaling 
Artikel 11. Verplichtingen van de reiziger 
Artikel 12. Klachten 
Artikel 13. Geschillen 
Artikel 14. Nakomingsgarantie 

Artikel 1 Inleiding 
De navolgende bepalingen zijn door 333travel zelf vastgesteld. Hierover heeft wat betreft de inhoud van deze artikelen geen overleg plaatsgevonden tussen ANVR en Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de Sociaal-Economische Raad. Behoudens de in de voorwaarden zelf toegestane afwijkingen of toevoegingen kunnen deze eigen bepalingen geen afbreuk doen aan de ANVR-Reizigersvoorwaarden en zijn uitsluitend bedoeld als aanvulling op de ANVR-voorwaarden daar waar dat vermeld staat in de ANVR-voorwaarden zelf en/of om de positie van de reiziger verder te versterken.

Artikel 2 Informatie van de organisator 
2.1. De aanbetaling bedraagt 30% van de basisreissom, reserveringskosten, volledige ticketkosten plus eventuele premies van verzekeringen. De aanbetaling dient binnen 7 dagen, na ontvangst van de factuur, te worden voldaan. Het restantbedrag dient 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. In sommige gevallen hanteren luchtvaartmaatschappijen / hoteliers strengere afwijkende betalingsvoorwaarden en kan het zijn dat een onderdeel al volledig (aan)betaald dient te worden. Bij boeking zullen wij u hierover informeren. Boekingen binnen 8 weken voor vertrek dienen per omgaande volledig betaald te worden. 
2.2. 333travel verplicht de reiziger om een annulerings- en reisverzekering af te sluiten. Dit is mogelijk via 333travel of bij een andere verzekeraar. 333travel kan vragen om dit aan te tonen. 
2.3. De reisorganisator draagt geen verantwoordelijkheid voor algemene informatie in foto’s, folders, advertenties, websites en andere informatiedragers, als die door derden zijn opgesteld of uitgegeven. 
2.4. Staat het aanbod van de organisator online, dan maken de hierin vermelde gegevens deel uit van de overeenkomst, tenzij anders in het aanbod is vermeld. Het online-aanbod van een organisator kan snel wijzigen. Als je later wilt kunnen aantonen wat het aanbod precies inhield maak dan bij boeking een print van het scherm (print screen) waarop het aanbod van de organisator staat. 
2.5. Je blijft zelf, onverminderd het hiervoor vermelde, verantwoordelijk om bij de betrokken autoriteiten aanvullende informatie in te winnen over paspoorten en visaverplichtingen en je moet ook tijdig voor vertrek nagaan of de eerder verkregen informatie intussen niet is gewijzigd. 
2.6. Bij vliegvervoer maakt de handelaar de identiteit van de uitvoerende luchtvaartmaatschappij, zodra deze bij de organisator bekend is, aan jou bekend. De definitieve vertrek- en aankomsttijden van vervoersonderdelen van de reis staan uiterlijk vermeld in de reisbescheiden.

Artikel 3 Door jou te verstrekken informatie 
3.1. Je verstrekt tijdig voor het sluiten van de overeenkomst alle gegevens over jezelf en de door jou aangemelde reizigers die van belang kunnen zijn voor het sluiten of de uitvoering van de overeenkomst. Daaronder vallen in ieder geval je mobiele telefoonnummer(s) en je e-mailadres(sen). 
3.2. Je vermeldt de bijzonderheden over je eigen lichamelijke en geestelijke toestand, en die over de door jou aangemelde groep reizigers, die van belang kunnen zijn voor de goede uitvoering van de reis. 
3.3. Als je in je informatieplicht tekortschiet kan dit tot gevolg hebben dat de organisator of iemand namens hem jou en je eventuele medereiziger(s) van (verdere) deelname aan de reis uitsluit. In dat geval brengt de organisator alle hiermee gemoeide kosten aan jou in rekening. 
3.4. Je kunt zowel om medische als om andere redenen de organisator verzoeken om het reisaanbod te wijzigen. Als hieraan kosten zijn verbonden, maakt de organisator die aan jou bekend. De organisator is niet verplicht om aan een dergelijk verzoek gehoor te geven. Doet hij dat wel, dan ben je verplicht de aan de wijziging verbonden kosten te vergoeden.

Artikel 4 Bevestiging/Herroeping door de organisator 
4.1. Als je het aanbod van de organisator aanvaardt, inclusief de van toepassing verklaarde voorwaarden en de ontvangst van de wettelijk voorgeschreven informatie, komt de overeenkomst tot stand. Bij of onverwijld na totstandkoming van de overeenkomst ontvang je een bevestiging en/of een factuur. 
4.2. Bij telefonisch gesloten pakketreisovereenkomsten ben je pas aan de overeenkomst gebonden nadat de organisator de reis heeft bevestigd. Deze bevestiging vindt bij voorkeur schriftelijk (waaronder per e-mail) plaats. Doe je een (aan)betaling dan geldt die in ieder geval als bewijs dat je het aanbod van de organisator hebt geaccepteerd. 
4.3. De organisator kan de reisovereenkomst binnen de in de aanbieding vermelde termijn opzeggen als het aantal aanmeldingen kleiner is dan het voorafgaand aan de boeking kenbaar gemaakte vereiste minimumaantal deelnemers. De organisator stelt je hiervan uiterlijk in kennis: 
• 20 dagen voor vertrek bij reizen van meer dan zes (6) dagen; 
• 7 dagen voor vertrek bij reizen van twee (2) tot zes (6) dagen; 
• 48 uur voor vertrek bij reizen van minder dan twee (2) dagen. 
Heb je al (aan-)betalingen gedaan, dan betaalt de organisator terug binnen de termijn van art. 4.5. 
4.4. Het aanbod van de organisator is vrijblijvend. Hij kan zo nodig het aanbod, ook nog na jouw aanvaarding van het aanbod en eventuele bevestiging daarvan door hem, herroepen. De organisator moet de herroeping zo spoedig mogelijk doen, maar in ieder geval binnen 24 uur (reizen naar Europa en de Middellandse Zeelanden), respectievelijk binnen 48 uur (reizen naar overige bestemmingen) na de dag van aanvaarding onder opgaaf van redenen. Als je het aanbod in het weekend aanvaardt, vangt de termijn voor herroeping door de organisator aan op zondagavond middernacht, tenzij deze gevolgd wordt door een algemeen erkende feestdag in welk geval de termijn aanvangt om middernacht van de laatste feestdag.
4.5. In alle gevallen dat je recht hebt op terugbetaling van reeds door jou verrichte betalingen, doet de organisator dat onverwijld, maar in ieder geval binnen 14 dagen nadat het recht op terugbetaling is ontstaan. 
4.6. Kennelijke fouten en/of vergissingen binden de reisorganisator niet. Dit soort fouten en vergissingen zijn – vanuit het perspectief van de gemiddelde reiziger – op het eerste gezicht als zodanig kenbaar of zouden dat moeten zijn.

Artikel 5 Wijzigingen door de organisator
5.1. De organisator heeft het recht om de reisovereenkomst te wijzigen als het gaat om onbeduidende wijzigingen en als hij jou op een duidelijke, begrijpelijke en in het oog springende manier tijdig hiervan in kennis heeft gesteld. Je kunt deze wijziging niet afwijzen. 
5.2. Als de organisator zich genoodzaakt ziet om voor aanvang van de reis deze op een ingrijpend punt te wijzigen, stelt hij je daarvan op een duidelijke en begrijpelijke wijze in kennis en vraagt je of je de voorgestelde wijzigingen wilt aanvaarden of de reisovereenkomst kosteloos wilt annuleren. Houden de wijzigingen in dat de kwaliteit of de kosten van de pakketreis vermindert dan doet de organisator gelijktijdig een passend voorstel tot verlaging van de reissom. Onder ingrijpende wijzigingen worden verstaan wijzigingen in de voornaamste kenmerken van de reisdiensten als bedoeld in artikel 2.1. 
5.3. Bij reizen die 14 dagen of later beginnen na kennisgeving van de wijziging als in het vorige lid bedoeld, deel je de organisator niet later dan na 48 uur na ontvangst van de kennisgeving mee wat je hebt besloten. Voor reizen die beginnen binnen 14 dagen na kennisgeving geldt dat je de organisator onverwijld en in ieder geval binnen 24 uur jouw besluit mee deelt. Als je niet binnen de gestelde termijn jouw besluit meedeelt, geldt dat je de wijzigingen hebt geaccepteerd. 
5.4. De organisator heeft tot 20 dagen voor vertrek het recht om de prijs van de reis te verhogen met 
maximaal 8%, maar alleen als die is toe te schrijven aan: 
• verhoging van de kostprijs van brandstof of; 
• verhoging van de kostprijs van andere energiebronnen of; 
• verhoging van belastingen of; 
• verhoging van vergoedingen over de in de in de overeenkomst begrepen reisdiensten, geheven door niet direct bij de uitvoering betrokken derden met inbegrip van toeristenbelastingen, landingsrechten en vertrek-of aankomstbelasting in havens en/of op vliegvelden. 
De organisator kan in zijn aanvullende voorwaarden opnemen dat hij zich dit recht op prijs verhoging ook voorbehoudt bij verhoging van wisselkoersen die voor de pakketreis van belang zijn. Je hebt recht op prijsverlaging onder aftrek van de werkelijk gemaakte administratiekosten als om dezelfde redenen de kosten zoals in dit artikel omschreven dalen. 
5.5. Als de organisator binnen de grenzen van artikel 5.4 de reissom met meer dan 8% verhoogt, heb je het recht deze verhoging af te wijzen en heb je het recht om de reisovereenkomst kosteloos op te zeggen. Artikel 5.2 en 5.3 zijn dan ook van toepassing. 
5.6. In afwijking van artikel 5.4 wijzigt de organisator de reissom niet meer vanaf de datum waarop de volledige reissom betaald moet zijn volgens de voorwaarden van de organisator en je de reissom ook daadwerkelijk betaald hebt. 
5.7. Als je de wijzigingen niet aanvaardt en de organisator kan je geen alternatieve reis aanbieden of als je deze niet aanvaardt, betaalt de organisator alle door jou betaalde bedragen onverwijld en in ieder geval binnen 14 dagen na beëindiging terug. Aanvaard je het aangeboden alternatief wel, dan heb je in voorkomend geval recht op een passende prijsverlaging. 

Artikel 6 Hulp en bijstand 
6.1. De organisator biedt hulp en bijstand als je in moeilijkheden verkeert. Dat geldt ook voor onvermijdbare en buitengewone omstandigheden waardoor de reis niet verloopt overeenkomstig de verwachtingen die je op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mag hebben. Deze bijstand bestaat uit adequate informatie over medische diensten, plaatselijke autoriteiten, consulaire bijstand en ondersteuning bij het gebruik van communicatie en het vinden van alternatieven. De partij die verantwoordelijk is voor de omstandigheden die aanleiding gaven tot deze hulp en bijstand draagt de kosten hiervan. 
6.2. Zijn deze moeilijkheden het gevolg van opzet of nalatigheid van jouw kant, dan komen ook de kosten van de organisator zelf voor jouw rekening. Deze kosten zullen niet hoger zijn dan de werkelijk door de organisator en de eventueel door hem ingeschakelde derden gemaakte kosten. 
6.3. Verloopt de reis niet overeenkomstig de verwachtingen die je op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mag hebben, door omstandigheden die noch aan jou, noch aan de reisorganisator zijn toe te rekenen, dan draagt ieder zijn eigen schade. Voor de organisator bestaat deze bijvoorbeeld uit de extra inzet van menskracht en voor jou bijvoorbeeld uit extra verblijf- en repatriëringskosten.
6.4. Maakt vervoer deel uit van de reis en kan door overmacht niet voor je terugkeer op de afgesproken datum worden gezorgd, dan heb je recht op maximaal drie (3) gratis overnachtingen in een, als dat mogelijk is, gelijkwaardige accommodatie. Deze beperking tot 3 nachten geldt niet voor minder validen en hun begeleiders, zwangere vrouwen, alleenreizende minderjarigen en personen die specifieke medische bijstand behoeven, onder voorwaarde dat zij de organisator minimaal 48 uur voor aanvang van de reis over deze bijzondere omstandigheden hebben geïnformeerd. 

Artikel 7 Uitvoering van de overeenkomst en aansprakelijkheid organisator 
7.1. De organisator zorgt voor de uitvoering van de reisovereenkomst overeenkomstig de verwachtingen die je redelijkerwijs mag hebben op grond van de overeenkomst. Als een bepaald onderdeel niet overeenkomstig de afspraken kan worden uitgevoerd en je de organisator daarvan onverwijld op de hoogte hebt gesteld, zorgt de organisator er alsnog voor dat de overeenkomst overeenkomstig de afspraken wordt uitgevoerd. Dit tenzij dat onmogelijk is of met zulke hoge kosten gepaard gaat dat je dit in redelijkheid niet van de organisator kan verlangen. 
7.2. Als een aanzienlijk deel van de diensten niet kan worden nagekomen, zorgt de organisator voor geschikte alternatieven van minimaal gelijkwaardige kwaliteit zonder dat hij hiervoor kosten in rekening brengt. Tijdens de periode dat de reisovereenkomst niet uitgevoerd wordt overeenkomstig hetgeen je op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mag verwachten, en ook als de geboden alternatieven van mindere kwaliteit zijn, biedt de organisator een passende prijsverlaging aan.
7.3. Je hebt het recht om de voorgestelde alternatieven af te wijzen als deze niet vergelijkbaar zijn met wat in de reisovereenkomst is afgesproken. Als het aangeboden alternatief van mindere kwaliteit is, kun je het alternatief afwijzen als de aangeboden prijs verlaging ontoereikend is. 
7.4. Bij de beoordeling van het aangeboden alternatief en/of de geboden prijsvermindering wordt rekening gehouden met objectieve maatstaven die uit het alternatieve aanbod blijken. Daaronder vallen de volgende omstandigheden: 
• De situering van de accommodatie in de plaats van bestemming; 
• De aard en klasse van de accommodatie; 
• De faciliteiten die de accommodatie verder biedt. 
Bij deze beoordeling zal ook rekening worden gehouden met:
• De samenstelling van het reisgezelschap; 
• De aan de organisator bekende en door hem bevestigde eigenschappen van de reiziger(s), waaronder de door deze gemelde en door de organisator geaccepteerde en vastgelegde persoonlijke omstandigheden. 
7.5. Je mag een tekortkoming zelf verhelpen en hebt recht op terugbetaling van de in dit verband gedane noodzakelijke uitgaven, als: 
a. Je de organisator er tijdig op hebt gewezen dat de reis niet overeenkomstig de verwachtingen die je redelijkerwijs mag hebben wordt uitgevoerd en de organisator deze tekortkoming niet binnen een door jou gestelde redelijke termijn verhelpt, of als de organisator te kennen geeft dat hij de tekortkoming niet kan verhelpen; 
b. De tekortkoming onmiddellijk moet worden verholpen. 
7.6. Als de tekortkoming aanzienlijke gevolgen heeft voor de uitvoering van de reis en de organisator deze niet binnen een redelijke termijn heeft verholpen, kun je de overeenkomst kosteloos opzeggen. Je hebt in voorkomend geval recht op een schadevergoeding en/of prijsvermindering. Dit onverminderd je recht op, als vervoer in de reis is inbegrepen, kosteloze repatriëring met gelijkwaardig vervoer. 
7.7. De aansprakelijkheid van de organisator voor schade die je lijdt is beperkt tot driemaal de reissom, tenzij sprake is van opzettelijk, of nalatig handelen van de organisator. De organisator kan zijn aansprakelijkheid niet uitsluiten of beperken voor schade die bestaat uit persoonlijk letsel van de reiziger. 
7.8. De organisator is niet aansprakelijk voor de tekortkoming van een verplichting als die is toe te rekenen aan jou zelf, een gevolg is van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden of toe te rekenen is aan een derde die niet door de organisator is ingeschakeld bij de uitvoering van de reisdiensten. 
7.9. Als op een, in de reisovereenkomst, begrepen dienst een verdrag of een Verordening van de EU van toepassing is, kan de organisator zich beroepen op een uitsluiting of beperking van aansprakelijkheid die dat verdrag of Verordening aan een dienstverlener als zodanig toekent of toestaat. Bij cumulatie van schadevergoeding of prijsverlaging als in dit artikel bedoeld, mag de organisator de vergoedingen met elkaar verrekenen.

Artikel 8 Jouw rechten
8.1. Indeplaatsstelling 
8.1.1. Je kunt de organisator verzoeken om jou door een ander te laten vervangen. Daarvoor gelden de volgende voorwaarden: 
• De ander voldoet aan alle voor de overeenkomst geldende voorwaarden; en 
• Je dient het verzoek uiterlijk 7 kalenderdagen vóór vertrek op een door de organisator vooraf meegedeelde wijze in, dan wel zo tijdig dat de organisator benodigde handelingen en formaliteiten nog kan uitvoeren; en 
• De voorwaarden van de bij de uitvoering betrokken dienstverleners verzetten zich niet tegen deze indeplaatsstelling. 
8.1.2. De aanmelder, jij en degene die jou vervangt zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover de organisator voor de betaling van het nog verschuldigde 
gedeelte van de reissom, de wijzigingskosten, toeslagen en andere kosten als gevolg van de vervanging. 

8.2. Reisbescheiden 
8.2.1. De organisator geeft in de bevestiging aan op welk tijdstip en op welke manier hij de reisbescheiden aan jou ter beschikking stelt. 
8.2.2. Als je op het door de organisator meegedeelde tijdstip, maar uiterlijk 5 werkdagen voor vertrek, nog geen reisbescheiden ontvangen hebt, meld je dit onverwijld aan de organisator of de doorverkoper. 

8.3. Garantie bij financieel onvermogen
8.3.1. Als de organisator wegens financieel onvermogen niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen, zal zorggedragen worden voor de uitvoering van een reis door een ander, of voor terugbetaling van de reissom, of als de reis reeds ten dele is genoten, een evenredig deel daarvan. 
8.3.2. Als de pakketreis personenvervoer omvat, voorziet deze garantie ook in jouw repatriëring. De garantie dekt in ieder geval de redelijkerwijs voorzienbare kosten, waaronder de financiering van verblijf in afwachting van eventuele repatriëring en de reeds geheel of gedeeltelijk (vooruit) betaalde reissom, overeenkomstig de garantievoorwaarden van het desbetreffende garantiefonds.
8.3.3. De organisator voorziet in deze garantie door zich aan te sluiten bij SGR of bij een ander door de ANVR goedgekeurd garantiefonds. De organisator maakt voor het sluiten van de reisovereenkomst bekend op welke manier en onder welke voorwaarden hij zorg heeft gedragen voor deze garantie.

Artikel 9 Als je wilt opzeggen
333travel werkt met de voordeligste tarieven van luchtvaartmaatschappijen en hotels. Dit wordt mogelijk gemaakt doordat 333travel met vooruitbetalingen werkt. Deze scherpe tarieven hebben strenge voorwaarden. De voorwaarden bij annuleringen en wijzigingen zijn als volgt: . 9.1. Je kunt de reisovereenkomst voor het begin van de pakketreis opzeggen. Doe je dit, dan ben je verplicht om aan de organisator de schade te vergoeden die hij ten gevolge van de opzegging lijdt. Deze schade bedraagt maximaal eenmaal de reissom. 
9.2. Tenzij de organisator afwijkende bepalingen met jou overeenkomt, gelden de hieronder afgesproken percentages (gefixeerde schade) die gebaseerd zijn op het tijdstip van opzegging, de eventueel te verwachten kostenbesparingen en inkomsten die de organisator verkrijgt uit het alsnog verkopen van de door jou geannuleerde reis, naast de eventueel verschuldigde reserveringskosten: 
 
  • Bij annulering tot de 42e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling.
  • Bij annulering vanaf de 42e kalender dag (inclusief) tot de 28e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom; 
  • Bij annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de 21e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 60% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 21e kalenderdag (inclusief) tot de 14e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 70% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 14e kalenderdag (inclusief) tot de 5e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 80% van de reissom;
  • Bij annulering vanaf de 5e kalenderdag (inclusief) tot en met de vertrekdag of later: 100% van de reissom.

Let op: Komt het bedrag lager uit dan de aanbetaling? Dan blijft de aanbetaling staan en worden deze als annuleringskosten gerekend

Onder reissom wordt in dit kader verstaan de door of namens de organisator gepubliceerde prijs, exclusief reserveringskosten, verzekeringspremies en bijdrage Calamiteitenfonds. 

9.3. Als je de reisovereenkomst opzegt, moet je deze annuleringskosten voldoen. Als geen vaste annuleringskosten zijn overeengekomen, verstrekt de organisator op verzoek van de reiziger een verantwoording van de in rekening gebrachte annuleringskosten. 
9.4. Als een reis is samengesteld uit verschillende onder delen waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen van de dienstverlener. Uiterlijk bij de boeking deelt de organisator mee of op onderdelen van de reis specifieke annuleringsbepalingen van toepassing zijn. 
9.5. Als een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in een reisovereenkomst voor een gezamenlijk verblijf in een hotel, appartement, vakantiewoning of andere accommodatie annuleert, zijn annuleringskosten verschuldigd. De organisator berekent deze kosten aan de hand van het in het volgende lid bepaalde. 
9.6. Als de grootte van het resterende gezelschap in de prijstabel voor deze accommodatie voorkomt, doet de organisator aan de overblijvende reiziger(s) een bij de nieuwe groepsgrootte passend wijzigingsvoorstel voor dezelfde periode en in dezelfde accommodatie. Voor de hiervoor bedoelde reiziger(s) wijzigt de reissom conform de prijstabel. Voor de betaling van de gewijzigde reissom gelden de reguliere betalingsregels die de organisator hanteert. Als het wijzigingsaanbod niet mogelijk is of als de reizigers het niet accepteren, wordt de overeenkomst voor alle reizigers geannuleerd en zijn alle reizigers annuleringskosten verschuldigd. 
9.7. Het totaalbedrag van annuleringskosten en gewijzigde reissommen gaat de totale reissom van de oorspronkelijke reizigers niet te boven. De organisator brengt een eventueel overschot op de nieuwe reissom in mindering. 
9.8. Annuleringen verzonden op niet-werkdagen worden op de eerstvolgende werkdag geacht te zijn ontvangen door de organisator. Annuleringen buiten kantooruren maar op een werkdag voor openingstijd worden op deze werkdag geacht te zijn ontvangen door de organisator. Annuleringen buiten kantooruren na sluitingstijd worden geacht te zijn ontvangen door de organisator op de eerstvolgende werkdag.
9.9. Als zich op de plaats van bestemming of in de onmiddellijke omgeving onvermijdbare en buitengewone omstandigheden voordoen die aanzienlijke gevolgen hebben voor de uitvoering van de reis, en is de reis nog niet aangevangen, dan kun je de overeenkomst kosteloos opzeggen en betaalt de organisator alle door jou vooruitbetaalde gelden terug. Je hebt in dit geval geen recht op schadevergoeding.
9.10. Voor reizen naar een gebied waarvoor door de Calamiteitencommissie van het Calamiteitenfonds een calamiteit is vastgesteld, geldt dat wordt aangenomen dat er een situatie bestaat als in het vorige lid omschreven. Je kunt dan vanaf drie (3) kalenderdagen voor vertrek kosteloos opzeggen of, als dat mogelijk is en je dat wilt, omboeken. 

Artikel 10 Betaling
10.1. Je ontvangt vóór het sluiten van de reisovereenkomst informatie van de organisator wanneer de reissom (volledig) betaald moet zijn. De organisator kan een aanbetaling verlangen. De hoogte van de aanbetaling maakt hij vóór of bij het sluiten van de reisovereenkomst bekend. Heb je niet op het door de organisator vermelde tijdstip aan jouw financiële verplichtingen voldaan, dan ben je van rechtswege in verzuim. 
10.2. Als je in verzuim bent, maant de organisator, of iemand namens hem jou aan tot betaling en stelt je een termijn van 14 dagen om alsnog aan je verplichtingen te voldoen. Je wordt erop gewezen dat als je ook dan niet betaalt de overeenkomst per deze datum geacht wordt te zijn geannuleerd. De organisator verrekent reeds betaalde bedragen met de annuleringsgelden. Als de vertrekdatum binnen deze 14 dagen ligt, dan moet je de volledige reissom in ieder geval uiterlijk 24 uur voor de vertrekdatum voldoen. 
10.3. Als je niet tijdig hebt betaald ben je over het verschuldigde bedrag vanaf de datum van verzuim de wettelijke rente verschuldigd. Ook moet je na aanmaning de buitengerechtelijke incassokosten van lid 4 van dit artikel voldoen. 
10.4. De buitengerechtelijke kosten bedragen maximaal 15% over een reissom tot € 2500; 10% over de daaropvolgende € 2500; 5% over de volgende € 5000 en 1% over het meerdere, met een minimum van 40 Euro. De reisorganisator kan in jouw voordeel afwijken van genoemde bedragen en percentages. 

Artikel 11 Jouw verdere verplichtingen
11.1. Je bent verplicht tot naleving van alle door of namens de organisator gegeven aanwijzingen en je bent aansprakelijk voor schade veroorzaakt door jouw gedragingen, te beoordelen naar de maatstaf van het gedrag van een correcte reiziger. 
11.2. Als je zodanige hinder of overlast oplevert of kunt opleveren, dat een goede uitvoering van de reisovereenkomst daardoor wordt bemoeilijkt of kan worden bemoeilijkt, kan de organisator jou van (voortzetting van) de reis uitsluiten, als je van de organisator in redelijkheid niet kan vergen dat hij de overeenkomst verder nakomt. De hieruit voortvloeiende kosten komen voor jouw rekening. 
11.3. Je bent verplicht eventuele schade aan jouw kant te vermijden en zo veel mogelijk te beperken. 
11.4. Je moet je uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis van het exacte tijdstip van vertrek vergewissen. 

Artikel 12 Klachten (procedure)[b]
[b]Tijdens de reis 

12.1. Onverminderd artikel 7 meld je onverwijld eventuele klachten over de uitvoering van de overeenkomst ter plaatse zodat naar een oplossing kan worden gezocht. Daarvoor moet jij je – in deze volgorde – melden bij: 
1. De betrokken dienstverlener; 
2. De reisleiding of, als deze niet aanwezig of bereikbaar is; 
3. De organisator.
12.2. Als de tekortkoming niet wordt opgeheven en afbreuk doet aan de kwaliteit van de reis moet je dit in ieder geval onverwijld, d.w.z. zonder enige toerekenbare vertraging, melden bij de organisator in Nederland. 
12.3. Als een tekortkoming ter plaatse niet bevredigend wordt opgelost, zorgt de organisator voor de mogelijkheid om deze in de vorm van een klacht te laten registreren (klachtrapportage). 
12.4. De organisator zorgt voor informatie over de ter plaatse te volgen procedure, de contactgegevens en bereikbaarheid van betrokkenen.
12.5. De organisator zorgt voor informatie over de ter plaatse te volgen procedure, de contactgegevens en bereikbaarheid van betrokkenen. 
Na de reis
12.6. Als jouw klacht niet tot tevredenheid wordt opgelost, moet je deze zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen twee maanden na afloop van de reis (c.q. de genoten dienst) of na de oorspronkelijke vertrekdatum als de reis geen doorgang heeft gevonden, op de voorgeschreven wijze indienen. Als een kopie van het klachtrapport beschikbaar is, voeg je die daarbij. 
12.7. Als de klacht de totstandkoming van een overeenkomst betreft, moet je deze zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen twee maanden na jouw kennisname van de feiten waarop de klacht betrekking heeft, bij het boekingskantoor indienen. 
12.8. Als je de klacht niet tijdig indient, kan de organisator besluiten deze niet in behandeling te nemen, tenzij jou redelijkerwijs geen verwijt treft. 
12.9. De organisator geeft je uiterlijk één maand na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie. 

Artikel 13 Geschillen
13.1. Als jouw klacht niet tot tevredenheid wordt opgelost, of als jou ter zake geen genoegdoening wordt verschaft, kun je desgewenst uiterlijk binnen vierentwintig (24) maanden na de datum van de indiening van jouw klacht bij de organisator het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). De Commissie behandelt uitsluitend klachten van natuurlijke personen die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf. 
13.2. De Geschillencommissie doet een uitspraak onder de voorwaarden die zijn vastgelegd in het des betreffende reglement. De beslissing van de 
Geschillencommissie geschiedt bij wege van een partijen bindend advies. Voor de behandeling van een geschil ben je een vergoeding verschuldigd. 
13.3. Alle vorderingsrechten verjaren twee jaar na afloop van de reis of, als de reis geen doorgang heeft gevonden, twee jaar na de oorspronkelijke vertrekdatum. 
13.4. Als je geen gebruik wilt maken van de in het vorige lid genoemde bindende adviesprocedure, heb je het recht om je tot de bevoegde rechter te wenden.
13.5. Het Nederlands recht is van toepassing op de overeenkomsten die op basis van deze reisvoorwaarden zijn gesloten, worden gewijzigd of aangevuld, tenzij op grond van dwingende regels ander recht van toepassing is. 
13.6. Uitsluitend een Nederlandse rechter is bevoegd van deze geschillen kennis te nemen, tenzij op grond van dwingende regels een andere rechter bevoegd is. 

Artikel 14 Nakomingsgarantie
14.1. De ANVR staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Reizen door haar leden, tenzij het lid het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan, ter vernietiging aan de rechter voorlegt. Deze garantstelling herleeft, als het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. 
14.2. De garantstelling door de ANVR is beperkt tot € 10.000 per bindend advies. De ANVR verstrekt deze garantstelling onder de voorwaarde dat jij, als je hierop een beroep doet, jouw vordering op grond van het bindend advies tot maximaal het uitgekeerde bedrag aan de ANVR overdraagt (cedeert) gelijktijdig met de honorering van jouw beroep op de nakomingsgarantie. 
14.3. De ANVR verschaft geen nakomingsgarantie als, voordat het geschil door de Geschillencommissie Reizen op zitting is behandeld en een eindbeslissing is gewezen, van één van de volgende situaties sprake is: 
• aan het lid is surseance van betaling verleend; of 
• het lid is failliet verklaard; of 
• de bedrijfsactiviteiten van het lid zijn feitelijk beëindigd. 
Bepalend voor deze laatste situatie is de datum waarop de bedrijfsbeëindiging in het Handelsregister is ingeschreven of een eerdere datum, waarvan de ANVR aannemelijk kan maken dat de bedrijfsactiviteiten feitelijk zijn beëindigd. 
14.4. Voor toepassing van de nakomingsgarantie is vereist dat jij daarop schriftelijk een beroep doet bij de ANVR (www.anvr.nl). 

Baarn, juni 2018 
© Copyright ANVR

Mis niets!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, de leukste reisinspiratie en speciale aanbiedingen.

Bedankt voor jouw aanmelding