India en Thailand – reisverslag

Geplaatst op Reisverslagen & ervaringen

Ik heb recentelijk (01 juni 2014) een korte trip gemaakt naar Bangkok en India. Ik was nieuwsgierig naar de lokale situatie in Thailand.  Vanaf de rustige luchthaven werd ik door de privé-chauffeur in 25 minuten naar ons Eastin Makassan hotel in Bangkok gereden.

Voor circa 10,- euro voel je jezelf als herboren.  S’avond ben ik naar een typisch Thais restaurant  genaamd Baan Ajarn (de leraar) gegaan, waar je voor een scherpe prijs fantastisch lokaal Thais kunt eten.  Vanaf het Eastin Makassan hotel is dit 5 minuten met de Tuk Tuk of taxi.

De volgende dag vanaf 07.00 uur ’s morgens een bijzondere fietstour gedaan met 333TRAVEL, genaamd Colours of Bangkok. Deze 5 uur durende fietstour laat je het echte Bangkok zien. Je fiets bij wijze van spreken door de lokale huizen heen, je fietst door de jungle van Bangkok, je komt in aanraking met de uiterste vriendelijke bevolking en je ziet Bangkok op een hele andere bijzondere wijze.

Vandaag vlieg ik naar Delhi met Air India. De vlucht vertrekt om 08.55 uur vanaf Bangkok en na 3 uur en 50 minuten vliegen arriveer ik in Delhi. Ook hier word ik welkom geheten door ons team welke werkzaam is in Delhi. Wat me direct opvalt is hoe kleurrijk de Indiase dames zijn gekleed. Het is een groot feest om dat te zien, die prachtige gekleurde gewaden die men draagt. Iedereen die ik een glimlach geef, lacht uitgebreid terug. Mijn eerste indruk is zeer prettig. Per privé-transfer word ik naar mijn hotel gebracht.

Rode Fort 333TRAVELBLOG India Thailand reisverslag

Als je met 333TRAVEL reist, brengt onze gids je absoluut naar dit fantastisch restaurant. Na de lunch zijn we naar Old Delhi gaan. Hier ga je terug in de tijd, het krioelt hier van de lokale werklui, riskja rijders, vele lokale winkeltjes met prachtige stoffen, kleurrijk geklede Indiase vrouwen. Wat een belevenis. Met mijn camera heb ik in een uur tijd 500 foto’s geschoten. De mensen zijn super aardig. Met een glimlach heb ik vele foto’s kunnen maken. Aansluitend heb ik een riksja tour gedaan, dat was geweldig om mee te maken omdat je hier op hele plekjes komt in Old Delhi.

De volgende ochtend moesten we ons om 06.30 uur melden voor de fietstour in Delhi. Deze fietstour was, gelijk aan Bangkok, geweldig. Je fiets hier nu zelf door Old Delhi en New Delhi. Je ziet de contrasten tussen beiden gebieden waar je door armere wijken rijdt waar het krioelt van de kleurrijke mensen, de Indiase geurtjes en de hardwerkende lokale Indiase bevolking en rij je langs rijke wijken waar alles schoon en goed geregeld is. Onderweg genieten we van een typisch Indiaas ontbijt en was deze ontdekking van Delhi fascinerend.

Ook deze tour mag absoluut niet ontbreken tijdens je reis naar India. Na een uitgebreid ontbijt om 07.00 uur in The Park hotel gaan we op weg naar Agra. Vandaag zou namelijk zeer bijzondere dag worden. Mijn lang gekoesterde wens, een bezoek aan Taj Mahal, zou vandaag gaan uitkomen. Na een autorit van een kleine 5 uur zijn we in Agra aangekomen.

Nadat we waren ingecheckt in het Raj Mahal hotel zijn we naar het Agra fort gereden. Dit immense grote Rode Fort wordt omsloten door een 2,5 km vestingmuur. Dit fort was door keizer Akbar in 1565 gebouwd om Agra en zichzelf te beschermen. De wandeling door dit immense fort is indrukwekkend. De gids vertelt in goed Engels de gehele geschiedenis en vanuit het Rode fort kun je in de vert de de Taj Mahal zien liggen. Daar gaan we nu ook naar op weg. Met de auto rijden we er in een paar minuten naar toe en je ziet vele mensen eveneens hier naar toe gaan. Uiteindelijk arriveren we en staan we voor de entree van de Taj Mahal. Wat een uitzicht, wat een kracht straalt er vanaf. Dit prachtige mooie witte gebouw is zo mooi. Het is in woorden niet te omschrijven. Koning Shah Jahan heeft de Taj Mahal uit pure liefde voor zijn overleden vrouw Mumtaz gebouwd. Mumtaz overleed op 39 jarige leeftijd na het baren van hun 14e kind. Als eerbetoon heeft hij voor Mumtaz het Taj Mahal laten bouwen. Ik voelde hier zelf de ware liefde en het verdriet stromen. Het was voor mij een zeer bijzonder moment. Voor mij persoonlijk is dit Wereldwonder nummer 1. Onze gids vertelt uitgebreid en met veel passie over het ontstaan van de Taj Mahal, de liefde tussen hen en de hele geschiedenis hierachter. Dit is mijn persoonlijke aanrader.

De volgende dag rijden we weer terug naar Delhi en vlieg ik terug naar Bangkok. Na een laatste werkdag in ons 333TRAVEL kantoor in Bangkok vlieg ik met EVA Air comfortabel en non-stop in 11 uur weer terug naar Nederland na een enerverende en bijzondere reis.

Meer informatie over de rondreis mogelijkheden door India met 333TRAVEL : klik hier

Met hartelijke groet,

Frangken Tuhumena
Directie 333TRAVEL

Gepost door Frangken Tuhumena
Dit artikel heeft nog geen reacties

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet getoond. Verplichte velden worden met * gemarkeerd