bel ons
0348 441951
Individuele rondreizen
Strandvakanties
333Flexible - Zelf samenstellen
Offerte aanvragen
Vorige pagina

Algemene voorwaarden

Aankomst- en vertrektijd
Volgens internationale regels is op de aankomst dag uw hotelkamer vanaf 13.00 uur beschikbaar. Op dag van vertrek dient u uw accommodatie 's morgens voor 10.00 uur te verlaten. Indien u op de dag van vertrek langer gebruik wilt maken van de kamer dient u dit ter plaatse met de receptie/verhuurder te regelen. Voor prijs en beschikbaarheid aanvaarden wij geen verantwoordelijkheid.

Aansprakelijkheid
Degene die een reis boekt voor (ook) andere deelnemers is hoofdelijk aansprakelijk voor alle anderen die hij/zij aanmeldt. Ten aanzien van minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders/voogden toestemming hebben gegeven.

Badkamer
De inrichting is vaak niet zoals u thuis gewend bent. In de badkamer is het niet altijd mogelijk een douchekop op te hangen en soms ontbreekt het douchegordijn of is het door kalk en zeep aangetast. Door de invloed van geringe ventilatie, vocht, zeep, shampoo e.d. kan het voorkomen dat er zwarte plekken ontstaan. Dit houdt echter niet in dat de badkamer dan ook vuil is.

Balkon
Ondanks het feit dat vele kamers over een balkon beschikken en hiervoor vaak een toeslag betaald wordt, dient u er rekening mee te houden dat de balkons in de meeste gevallen te weinig ruimte bieden om er uitgestrekt op te liggen/zonnen. Vaak is een balkon slechts enkele vierkante meters groot. Voor de afmetingen van balkons kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden.

Bedden
Bedden en matrassen zijn vaak niet zoals u thuis gewend bent; meestal zijn ze slapper en veren ze verder door. Ook zijn de bedden en matrassen veelal niet langer dan 1.90 m. De 2-persoonsmatrassen kunnen bestaan uit een groot matras of 2 enkele matrassen. Hier hebben wij geen invloed op.

Bouwactiviteiten
Van grote en geplande bouwactiviteiten of renovaties in een accommodatie worden wij van tevoren op de hoogte gesteld. Op het moment van uw reservering wordt u hierover geïnformeerd via onze website. Mocht de informatie later pas bekend worden, zult u hiervan een apart bericht van ons ontvangen. Het kan echter ook voor komen dat er buiten uw accommodatie bouwactiviteiten of wegwerkzaamheden plaatsvinden. Voor het eventuele ongerief en ongemak veroorzaakt door werkzaamheden buiten uw accommodatie, kan 333TRAVEL of de door u geboekte accommodatie geen verantwoordelijkheid aanvaarden.

Excursies ter plaatse
Genoemde, lokaal te boeken excursies en/of andere ter plaatse geboekte excursies worden buiten de invloedsfeer van 333TRAVEL aangeboden. 333TRAVEL of haar vertegenwoordiger in het buitenland publiceert en bemiddelt uit serviceoverwegingen. Plaatselijke agenten zijn aansprakelijk en verantwoordelijk voor de uitvoering van deze excursies. Voor eventuele schade en/of gevolgschade door ontstane ongelukken aanvaarden wij geen verantwoordelijkheid.

De lokale excursies zijn altijd onder voorbehoud van voldoende deelname en afhankelijk van condities en seizoensinvloeden. Indien excursies bij de reis zijn inbegrepen, dan geldt dit niet voor evt. entree- en gidsgelden, tenzij dit nadrukkelijk anders staat aangegeven. Bij sommige reizen zal de reisleider u voorstellen een officiële gids te bespreken. De kosten van deze gids worden over de deelnemers verdeeld.

1-persoonskamer
In veel hotels zijn 1-persoonskamers schaars. Ondanks dat u voor dit kamertype een toeslag dient te betalen, is de kamer vaak iets minder van kwaliteit qua grootte, ligging en/of faciliteiten dan een 2-persoonskamer. Dit is helaas een internationaal gegeven, waarop wij geen invloed hebben.

2-/3-/4-persoonskamers
Boekt u één kamer met 3 of 4 personen, dan verblijft u veelal in een 2-persoonskamer waarin een extra bed (opklapbed, bedbank, matras op de grond of bijzetbed) is geplaatst. Houdt u er rekening mee dat het comfort van een extra bed veelal minder is dan van de overige bedden. De loop- en leefruimte wordt hierdoor beperkt. Om computer technische redenen kan er een 3- of 4-persoonskamer op uw voucher staan, terwijl u voor 2 personen hebt gereserveerd. Ter plaatse zult u dan toch een 2-persoonskamer krijgen.

Feestdagen/openingstijden
Ook in het buitenland zijn diverse nationale, regionale en lokale feestdagen. Het is mogelijk dat gedurende uw verblijf, rondreis, fly-drive etc. in het betreffende land een feestdag of speciale gelegenheid wordt gevierd en dat hierdoor winkels, musea of andere bezienswaardigheden niet voor publiek toegankelijk zijn of beperkte openingstijden hebben. Ook kan er een beperkte dienstregeling gelden voor het openbaar vervoer. Wij kunnen hiervoor geen verantwoordelijkheid aanvaarden.

Geluidsoverlast
Als u een accommodatie boekt in het centrum van een grotere stad of badplaats, dan krijgt u ook te maken met verkeersdrukte en het geluid van buitenrestaurants, bars en discotheken. Vooral in het hoogseizoen is dit niet te voorkomen. Als u dit niet wilt, dan adviseren wij u om buiten het hoogseizoen te reizen, al is het geluid in de grotere toeristencentra ook dan niet altijd te voorkomen. Ook kan het voorkomen dat de vereiste ventilatieapparatuur en de grote airconditioners die in het (omringende) gebouw geplaatst zijn, lawaai produceren. Wij hebben hierop helaas geen invloed.

Gezondheid
De standaard van hygiëne laat in de pas ontwikkelde toeristengebieden, maar ook in de al langer bekend staande gebieden, wel eens te wensen over. Het is dan ook uw eigen verantwoordelijkheid om hier rekening mee te houden en kritisch te zijn met datgene wat u eet en drinkt. Voor de hier aangeboden bestemmingen gelden mogelijk adviezen, respectievelijk voorschriften op het gebied van de gezondheid. Voor informatie verwijzen wij u naar uw huisarts of de GG & GD. Indien u regelmatig medicamenten dient te gebruiken, doet u er verstandig aan een kopie van het recept bij u te hebben, zodat de medicamenten bij verlies toch in het buitenland gekocht kunnen worden. Indien u een lichamelijk ongemak hebt, is het verstandig om u via uw reisbureau goed te laten voorlichten over de faciliteiten en de bereikbaarheid van de accommodatie.

Hotelwijzigingen
Bij (rond) reizen bestaat altijd de mogelijkheid dat in een vrij laat stadium vooraf of zelfs tijdens de reis door technische en/of organisatorische redenen een of meerdere hotelwijzigingen worden doorgevoerd.

Juiste naam
De volledige voor- en achternaam op uw vliegticket dienen overeen te komen met de namen in uw paspoort. Indien blijkt, dat beide documenten niet gelijk zijn, heeft de luchtvaartmaatschappij het recht u te weigeren. 333TRAVEL is niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiend uit het opnieuw moeten afgeven van vliegtickets of de gevolgen van een eventuele weigering.

Let op: Kinderen dienen over een eigen reisdocument te beschikken.

Lokale bussen
Voor de excursies en rondreizen maken wij gebruik van lokale touringcars. Deze voldoen zoveel mogelijk aan de ANVR-standaard. Voor de verre bestemmingen geldt dat bij een klein aantal deelnemers een minivan (max. 8 personen) wordt ingezet.

Ongedierte
Op onze (sub)tropische bestemmingen kan het klimaat ook wat ongedierte met zich meebrengen. Insecten, muggen, vliegen en kakkerlakken komen in warme landen nu eenmaal voor. Ze zijn ongevaarlijk en hebben niets te maken met het niveau van de hygiëne. Ook komen in bosrijke gebieden muizen e.d. voor. Helaas kan 333TRAVEL geen enkele verantwoordelijkheid hiervoor accepteren.

Onvolkomenheden
Het kan altijd gebeuren dat u op uw bestemming of tijdens de reis, een tekortkoming in de uitvoering van de reisovereenkomst constateert. Mocht dit gebeuren, meld uw klacht dan direct aan de betrokken dienstverlener, reisleiding of plaatselijke vertegenwoordiging, zodat men tijdig of misschien direct een oplossing kan vinden. Indien de tekortkoming of klacht toch niet naar tevredenheid kan worden opgelost, vraag dan om een schriftelijke verklaring en neem direct contact op met ons hoofdkantoor. Wij staan 24 uur per dag voor u klaar! Indien u de tekortkoming vanaf uw bestemming niet zoals omschreven hebt gemeld, kunnen wij achteraf helaas uw klacht niet in behandeling nemen. U dient uw klacht schriftelijk en uiterlijk tot 1 maand na uw terugkeer in Nederland aan ons voor te leggen. Een klacht die niet tijdig wordt ingediend, kan niet in behandeling worden genomen, zie artikel 17, lid 2 van de ANVR-Reisvoorwaarden.

Overmacht
Voor werkonderbrekingen, stakingen etc., die lokaal of regionaal worden georganiseerd en een negatieve invloed hebben op uw vakantie, kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden. In deze overmacht situaties staan ook wij machteloos.

Preferenties en essenties
Mocht u speciale wensen, of preferenties hebben ten aanzien van het gepubliceerde reisaanbod, dan kunt u deze bij boeking doorgeven (max. 2). Deze preferenties worden ter kennisgeving doorgegeven aan de desbetreffende instantie. Aan preferenties kunt u daarom geen rechten ontlenen. Mocht uw wens van essentieel belang zijn dan dient u uw wens als essentie door te geven. De haalbaarheid van een essentie wordt door ons gecontroleerd en vormt een aanvullende bepaling op de reisovereenkomst.
Voor een essentie moeten wij € 25,- in rekening brengen. Mocht een essentie door de betrokken dienstverlener niet gehonoreerd kunnen worden, dan blijft een bedrag van € 15, - aan administratiekosten verschuldigd. Bij gebruik van een rolstoel, rollator etc. is het de verplichting van de boeker om zich ervan te overtuigen of een accommodatie, de transfer of een reis geschikt is voor deelname hieraan. Immers het is voor ons niet zonder meer in te schatten of deelname haalbaar is. Is hierbij sprake van een essentie, dan zullen voor de aanvraag hiervan de kosten worden doorbelast. Indien assistentie nodig is, dan dient dit eveneens te worden aangevraagd als essentie.

Indiciatieprijzen op de website www.333TRAVEL.nl
Op onze website staan tienduizenden prijzen vermeld bij onze individuele rondreizen, strandvakanties, startpakketten, ticketplus, bouwstenen, losse hotels. De genoemde prijzen zijn indicatieprijzen. Deze prijzen worden manueel ingevoerd en zoveel mogelijk aangepast. Echter, met alle dagelijkse steeds wisselende prijzen is het onmogelijk elke prijs actueel te vermelden. Om deze reden werken we met zogenaamde indicatieprijzen. Zodra u een boeking maakt zullen wij er alles aan doen om u de reis te leveren tegen de genoemde prijs. Echter, de kans bestaat dat het tarief omhoog of omlaag gaat afhankelijk van de actuele tarieven van de airline en hotel(s). U wordt te allen tijde eerst geinformeerd over de mogelijke verhoging of verlaging en pas na uw akkoord is de boeking defintief.

Prijswijziging
Wij behouden ons het recht voor om de reissom te wijzigen in de gevallen als genoemd in artikel 4 van de ANVR-Reisvoorwaarden. Bij uitkomst van een nieuw programma vervallen voor de over lopende periode de prijzen van het oude programma. Wijzigingen in lokale prijzen en toeslagen komen veelvuldig voor. Lokale belastingen, parkeerkosten, toegang tot musea, zwembaden, openbaar vervoer etc. worden soms verhoogd. Hiervoor kunnen we geen verantwoordelijkheid voor aanvaarden. Alle gepubliceerde prijzen zijn daarom onder voorbehoud en gelden slechts als richtprijs.

Reisbescheiden
Circa 10 dagen voor vertrek ontvangt u de reisbescheiden. Bij uw reisbescheiden vindt u extra reisinformatie met nuttige tips die uw vakantie nog geslaagder zullen maken. Tevens ontvangt u een hotellijst, zodat de achterblijvers beschikken over de adresgegevens van uw accommodatie(s), opdat u altijd bereikbaar blijft.

Reisduur/Verzekeringen
De reisduur staat vermeld in hele dagen. Ondanks de mogelijkheid dat u b.v. laat op de avond vertrekt en/of vroeg in de ochtend terugkeert, tellen deze dagen toch mee in de totale reisduur. Dit wordt zo vermeld i.v.m. de af te sluiten reisverzekering. Wij adviseren u om een goede reisbagage-, ongevallen- en annuleringsverzekering af te sluiten.

Reisprogramma
Indien er wijzigingen m.b.t. informatie of vervoers- en accommodatieprijzen optreden, zullen wij u daarover informeren. Geplaatste foto’s dienen om een impressie te geven van de vakantiebestemming. Voor door derden uitgegeven foto’s, folders en voorlichtingsmateriaal kunnen wij geen verantwoordelijkheid aanvaarden. De prijzen van en informatie over ter plaatse te boeken excursies, entreeprijzen, openbare voorzieningen etc. werden in oktober voor het winterseizoen en in april voor het zomerseizoen verstrekt. Het kan dus zijn dat hierin inmiddels iets is veranderd; dergelijke veranderingen vallen (net zoals tussentijdse acties) buiten onze verantwoordelijkheid. Dit geldt ook voor het sluiten van zwembaden, sauna’s of andere openbare gelegenheden en voor tussentijdse verbouwingen in de door u geboekte accommodatie. Ook kan het voorkomen dat in voor- en naseizoen bepaalde voorzieningen gesloten zijn. Hiervoor aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.

Reserveringskosten
Op alle boekingen hanteren wij reserveringskosten van € 15, - per persoon (met een minimum van € 30,-), ongeacht of u een gepubliceerde standaard pakketreis uit deze brochure boekt of een volledig zelf samengestelde reis.

Sterrenaanduiding
Het gebruik van sterrenaanduidingen geeft de lezer en onszelf enig houvast over de combinatie van kwaliteit en faciliteiten voor een bepaalde accommodatie. De sterrentoewijzing wordt in de regel gedaan door de lokale toeristen-/hotelorganisatie aan de hand van lokale normen en standaards van het land of de regio. Hiervoor bestaat echter geen internationale regel. Hierdoor kan een hotel met 3 sterren in het ene land sterk verschillen van een 3-sterrenhotel in een ander land. Zelfs verschillen per land zijn mogelijk en daardoor zijn vergelijkingen moeilijk te maken. Wij kijken altijd kritisch naar de sterren van een accommodatie en wijzigen, indien noodzakelijk, als we menen dat aan een aantal criteria niet wordt voldaan. Het kan voorkomen dat in de loop van een jaar de kwaliteit en de faciliteiten wijzigen, waardoor de betreffende classificatie aangepast zou moeten worden. Voor tussentijdse wijzigingen kunnen wij echter niet verantwoordelijk worden gehouden.

Toeslagen voor vertrek
Zolang niet de gehele reissom is voldaan, heeft de reisorganisator het recht om tot 20 dagen voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (met inbegrip van brandstofkosten), de verschuldigde belastingen, heffingen en de toepasselijke wisselkoersen. De reisorganisator zal daarbij aangeven op welke wijze de verhoging is berekend. Bedoelde wijzigingen zullen ook aanleiding geven tot verlaging van de reissom, tenzij dit, gelet op de daaraan verbonden kosten, in redelijkheid niet van de reisorganisator kan worden gevergd. De reisorganisator zal de reiziger aangeven op welke wijze de verlaging is berekend.

Toeslagen na vertrek
Door onvoorziene situaties kunnen er ter plaatse toeslagen van regeringen, luchthavenautoriteiten i.v.m. uitbreidingen, veiligheidsheffingen, brandstoftoeslagen wegens verhoging van kerosine- en dieselprijzen, vertrekbelastingen en andere te introduceren belastingen en heffingen vanwege calamiteiten, oorlogen, weersomstandigheden etc. doorbelast worden.

Uitvoering programma
Door onvoorziene omstandigheden kan het voorkomen dat de uitvoering van het reisprogramma enigszins afwijkt van het hier gepubliceerde programma. Wijzigingen in het programma zijn daarom voorbehouden. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Vergissingen
Kennelijke fouten en vergissingen binden ons niet. Wij behouden ons het recht voor deze middels errata via uw reisagent of via onze website te corrigeren.

Vertragingen
Helaas worden luchtreizigers meer en meer geconfronteerd met vertragingen. Deze kunnen ontstaan door het drukke luchtverkeer op Europees niveau, stakingen en/of stiptheidsacties, extra veiligheidscontroles, weersomstandigheden, technische redenen of te laat gearriveerde medepassagiers. Wij kunnen hiervoor echter geen aansprakelijkheid aanvaarden en evenmin voor het missen van aansluitend vervoer, afhalers en voor extra kosten. Deze gemaakte kosten zijn voor uw eigen rekening. Bij het in ontvangst nemen van de vliegtickets accepteert u de condities van vervoer waaronder de luchtvaartmaatschappijen de vluchten uitvoeren.

Verwachtingen
Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen en gewoonten, een andere cultuur, ander eten. Kortom: anders dan thuis. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van vakantie, maar ook een aspect om bij uw vakantieverwachtingen rekening mee te houden. Voorkom verrassingen en bereid u zo goed mogelijk voor door veel over uw bestemming te lezen in reisboeken. Indien u kiest voor een eenvoudige accommodatie, kunt u natuurlijk geen vijfsterrenhotel verwachten. Ook moet u rekening houden met de mogelijkheid van bouwactiviteiten in de omgeving van uw accommodatie of op de bestemming.

Seizoen verschillen kunnen zowel de faciliteiten van de accommodatie als de directe omgeving beïnvloeden. In het voorseizoen (april en mei) of naseizoen (september en oktober) kan dit een rol spelen. We kunnen onmogelijk de lokale situatie beoordelen omdat deze afhankelijk is van de bezettingsgraad van lokale accommodaties, regio, weersomstandigheden etc. Eigenaren van accommodaties en overheid kunnen zonder meer wijzigingen en aanpassingen doen. Wij kunnen hiervoor geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Verzorging
Voor de accommodaties gelden de volgende maaltijd regelingen:
Logies: alleen overnachting is inbegrepen.
Logies en ontbijt: overnachting en ontbijt zijn inbegrepen.
Halfpension: overnachting, ontbijt en diner zijn inbegrepen (ingaande vanaf het diner op de eerste t/m het ontbijt op de laatste dag).
Volpension: overnachting, ontbijt, lunch en diner zijn inbegrepen (ingaande vanaf het diner op de eerste t/m de lunch op de laatste dag).

U dient er rekening mee te houden dat voor het ontbijt in andere landen vaak andere maatstaven gelden. Alleen brood, boter, tomaat, jam en een glas verdund vruchtensap zijn vaak heel gewoon. Veel hotels bieden een continentaal ontbijt dat bestaat uit koffie/thee, broodjes of croissants met boter en jam en soms met kaas. Bij een ontbijtbuffet kunt u daarnaast meestal ook rekenen op yoghurt, fruit, vlees en eieren. Bij een continentaal ontbijtbuffet ontbreken de eieren en de warme gerechten.

Accommodatieverschaffers kunnen de maaltijdservice van buffetservice naar tafel bediening of omgekeerd wijzigen. A la carte maaltijden zijn nooit in de prijs inbegrepen; er is altijd sprake van een standaardbuffet of menumaaltijden. In veel landen is het aanbod of de diversiteit van groente, vlees of fruit bij de maaltijd beperkt en hanteert men hiervoor andere normen dan wij gewend zijn.

Sommige reizen hebben een afwijkende maaltijdverzorging; dit vindt u dan terug in de prijstabel. Het kan gebeuren dat door omstandigheden, zoals vroege en/of late vertrektijden, vertraging etc., u helaas geen gebruik kunt maken van de maaltijd(en) op de eerste en/of laatste dag. 333TRAVEL kan hiervoor helaas geen aansprakelijkheid aanvaarden.

Vluchtinformatie
Bij boeking worden over het algemeen de geplande indicatieve vluchttijden vermeld. Deze tijden zijn echter altijd onder voorbehoud van wijziging. De definitieve tijden vindt u in uw ticket. U dient minimaal 3 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn. Te late aankomst op de luchthaven (ook door omstandigheden buiten uw schuld, zoals file, treinvertraging, autopech etc.) kan uitsluiting van uw vakantie betekenen. Alle daaruit voortvloeiende kosten (b.v. alternatief vervoer) zijn voor eigen rekening. Het missen van het vliegtuig geeft geen recht op enige restitutie.

Tot op de dag van vertrek kunnen onvoorziene omstandigheden ertoe bijdragen dat zowel de luchtvaartmaatschappij alsook het type toestel, de route, de luchthaven of de tijd alsnog wijzigen. 333TRAVEL kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

De aangekondigde beperkingen voor het vliegverkeer kunnen leiden tot veranderingen in de plaats (luchthaven), vluchtdagen, vertrek- en aankomsttijden, evenals tot aanpassingen in de reissommen. Indien overheden besluiten tot een verhoging van de luchthavenbelasting zijn wij genoodzaakt deze aan u door te berekenen. Het is daarom noodzakelijk dat u uw vlucht herbevestigt. Meer informatie hierover vindt u in uw reisbescheiden. Bij excursies en rondreizen kan een wijziging consequenties hebben voor het programma op de eerste of laatste dag.

U mag maximaal 20 kg bagage per persoon meenemen, evenals één stuk handbagage (max. 5 kg). Eventuele extra’s die u wenst mee te nemen, zoals fietsen, golfuitrusting etc. vallen voortaan binnen de bagagevrijdom van 20 kg. Overbagage dient u op de luchthaven te betalen.

Wijziging, in-de-plaatsstelling en annulering
De voorwaarden voor wijziging, in-de-plaatsstelling en annulering door de reiziger vindt u in de ANVR-Reisvoorwaarden (artikel 7, 8 en 9). Wellicht ten overvloede wijzen we erop, dat wijzigingen in principe mogelijk zijn tot 28 dagen voor vertrek ad € 27, - per boeking. Daarnaast worden de eventuele kosten van betrokken dienstverleners in rekening gebracht. Indien het vervoer en verblijf als losse segmenten worden aangeboden, zijn de desbetreffende annuleringsvoorwaarden van toepassing. Al het luchtvervoer in onze reizen vindt plaats per lijndienst, derhalve gelden altijd de annulerings- en wijzigingsvoorwaarden van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Na het printen van het vliegticket of uitgifte e-ticket worden altijd annulerings- of wijzigingskosten in rekening gebracht.

Copyright © augustus 2012 - 333TRAVEL BV