bel ons
0348 441951
Individuele rondreizen
Strandvakanties
333Flexible - Zelf samenstellen
Offerte aanvragen
Vorige pagina

Veelgestelde vragen

Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
Uw reisdocumenten (vliegtickets en hotel/tourvouchers) staan uiterlijk 10 dagen voor vertrek voor u klaar in Mijn333 om te downloaden. Met deze e-tickets en hotel/tourvouchers kunt u inchecken op de luchthaven en in uw hotel. Trein en/of boottickets ontvangt u terplaatse van onze lokale agent.

Waar vind ik mijn transfertijden
De ophaaltijd, indien bekend, wordt op uw voucher vermeld. Mocht dit niet het geval zijn, dan ontvang u deze tijden ter plaatse.

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling ?
U ontvangt een e-mail bevestiging van iedere betaling.

Waarom moet ik soms zo snel betalen ?
Voor de meeste vliegticket tarieven gelden ticketlimieten. Dit kan betekenen dat er enkele dagen na het inboeken een bevestiging moet zijn bij de airline dat het ticket daadwerkelijk wordt afgenomen. Hiervoor wordt een aanbetaling of volledige betaling vereist. Bent u te laat met betalen dan kan het ticket een stuk duurder zijn geworden. Daarom raden wij u aan om rekening te houden met eventuele overschrijvings termijnen.

Kan ik met een creditcard betalen ?
Ja, het is mogelijk om uw reis met een creditcard te betalen (Mastercard/Visa/Amex). Houdt u er wel rekening mee dat voor betalingen met een creditcard een fee van 3% in rekening wordt gebracht.

Hoe maak ik de betaling in orde vanuit België ?
Informatie hierover kunt u terugvinden middels volgende link: contactgegevens

Ik wil het wachtwoord wijzigen van mijn333 account, hoe moet ik dit doen ?
U kunt uw wachtwoord wijzigen in het menu “ gegevens”. Hier ziet u aan de linkerkant een link “ wachtwoord wijzigen”. Als u hierop klikt, ziet u een formulier waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen. Ter controle wordt uw e-mailadres weergegeven waarmee u inlogt. Direct wachtwoord wijzigen.

Hoe wijzig ik mijn klantgegevens
U kunt uw persoonlijke gegevens op uw mijn 333 account wijzigen in het menu “gegevens”. Hier ziet u aan de rechterkant een link “ wijziging doorgeven van mijn persoonlijke gegevens”.
Als u hierop klikt, kunt u een bericht opstellen met uw wijzigingen: direct wijziging doorgeven.

Namen reizigers en NAW gegevens
Kloppen de namen van de reizigers, zoals deze op de factuur staan
Luchtvaartmaatschappijen gebruiken alleen de eerste voorletter of eerste voornaam conform paspoort. Het is niet noodzakelijk om alle voorletters c.q. voornamen te vermelden.
De achternaam wordt altijd zonder spaties of eestekens op het ticket vermeld. Bij vrouwen wordt alleen de meisjesnaam vermeld.

Waarom is boeken van losse vliegtickets via de website goedkoper ?
Via de website zijn er geen toeslagen aangezien de processen hier geautomatiseerd gaan. Voor telefonische verkoop van losse vliegtickets geldt een toeslag.

Ik wil een Ticket Plus pakket boeken
Een Ticket Plus pakket (vliegticket inclusief gratis hotelovernachting en transfer) boekt u via http://www.333travel.nl/aanbiedingen/ticket-plus-pakket Via onze vliegticket engine is het niet mogelijk om een ticket Plus pakket te boeken.

Is 333TRAVEL lid van het SGR ?
333TRAVEL is aangesloten bij het SGR.
Alle reizen, met uitzondering van vluchten per lijndienst die geen onderdeel uitmaken van een pakketreis, vallen onder de garantie van het SGR. De SGR garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.

Hoe laat moet ik inchecken ?
Zorg dat u in ieder geval drie uur voor vertrek van uw vlucht incheckt. Voor eventuele vragen of wensen maakt u meer kans als u vroeg incheckt.

Wat is een E-ticket ?
E-ticketing is ticketuitgifte van een bestaande reservering, zonder daarvoor daadwerkelijk een papieren ticket uit te geven. De passagier heeft recht op dezelfde voorwaarden en diensten als met een "papieren ticket". Het enige dat de passagier ontvangt is een reisschema en een unieke code die overal geldig is. (Bij het inchecken, de douane, enz.)

De tenaamstelling op een E-ticket
De achternaam wordt altijd zonder spaties of leestekens op het ticket vermeld.

Hoeveel kilo bagage mag ik meenemen ?
Hoeveel kilo bagage u mee mag nemen is per luchtvaartmaatschappij en per klasse verschillend. Hieronder een overzicht van diverse maatschappijen:

China Airlines
Economy klasse 20 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage
Business klasse 30 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage

Emirates
Economy klasse 30 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage
Business klasse 40 kilo ruimbagage en 12 kilo handbagage

Eva Air
Economy klasse 20 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage
Elite klasse 25 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage
Business klasse 30 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage

Garuda Indonesia
Economy klasse 30 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage
Business klasse 40 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage

KLM
Economy klasse 23 kilo ruimbagage en 12 kilo handbagage
Business klasse 2 koffers max 32 kilo ruimbagage en 12 kilo handbagage

Malaysia Airlines
Economy klasse 30 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage
Business klasse 40 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage

Ik wil mijn fiets meenemen op reis
De regels, voorwaarden en kosten verschillen per luchtvaartmaatschappij en worden ook met regelmaat gewijzigd. Wij adviseren u om contact op te nemen met de desbetreffende maatschappij voor de laatste informatie.

Kan ik mijn reservering wijzigen ?
Dat hangt af van de status van uw boeking en van de voorwaarden die aan uw boeking vastzitten. Indien u een transfer, accommodatie en of een tour wenst te wijzigen in een bestaande boeking, dan wordt er € 27,- wijzigingskosten in rekening gebracht.

Kan ik annuleren, en hoe doe ik dat ?
Annuleren dient altijd schriftelijk te gebeuren. U kunt uw annulering sturen naar ons postadres of naar iata@333travel.nl. Na ontvangst wordt uw annulering in behandeling genomen. Hiervoor worden de ANVR voorwaarden gehanteerd. De bepalingen hiervan kunt u terugvinden onder de boekingsvoorwaarden (artikel 9). Normaliter is het zo dat de kosten hoger worden naarmate de vertrekdatum dichter nadert. Indien u tickets heeft gereserveerd die non-refundable zijn en reeds uitgegeven, dan zijn de annuleringskosten altijd 100%. Nadat uw annulering behandeld is krijgt u per post hiervan de bevestiging. U kunt deze nota indienen bij uw verzekeringsmaatschappij, zij bepalen of u de annuleringskosten vergoed krijgt.

Stoelvoorkeur
Dit is er maatschappij verschillend, hieronder een overzicht :
KLM en China Airlines – 90 dagen voor vertrek
Eva Air – kan direct na boeking
Emirates – nadat de vliegtickets zijn uitgegeven
Garuda Indonesia– biedt deze service niet aan
Malaysian Airlines – kan direct na boeking

Kan ik een stoel met extra beenruimte (nooduitgang) reserveren ?
Stoelen met extra beenruimte kunnen worden aangevraagd, indien u 2 meter of langer bent. Hiervoor hebben wij wel uw paspoortkopie nodig, zodat wij deze kunnen doorsturen naar de luchtvaartmaatschappij. Stoelen bij de nooduitgang kunnen worden gereserveerd door de luchtvaartmaatschappij voor passagiers van 2 meter en langer. Houdt u er wel rekening mee dat deze aanvraag een preferentie is en geen garantie. De luchtvaartmaatschappij behoudt het recht om deze te wijzigen.

Ik heb een medische beperking en wens graag extra beenruimte
Helaas is het niet mogelijk om voor u een stoel bij de nooduitgang aan te vragen. In de nieuwe veiligheidsbepalingen van de luchtvaartmaatschappijen wordt vermeld dat reizigers met een medische beperking, niet bij de nooduitgang mogen zitten.

Kan ik een speciale maaltijd aanvragen ?
Ja, dat is mogelijk. U dient een e-mail te sturen naar klantenservice@333travel.nl en hierin uw voorkeur voor een speciale maaltijd doorgeven. Wij kunnen dit tot 48 uur voor vertrek meldden bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Wij willen graag een baby bedje aanvragen kan dat ?
Het is mogelijk om een baby bedje voor u aan te vragen. Wij vernemen dan graag extra gegevens van de baby. De luchtvaartmaatschappijen verneemt altijd graag de lengte en het gewicht van de baby, dit i.v.m. de grote van het babybedje. Houdt u er wel rekening mee dat er maar een beperkt aantal babybedjes aan boord aanwezig zijn, waardoor de jongste baby’s voorrang krijgen op een baby bedje.

Wie handelt eventuele vragen / problemen af op de plaats van bestemming ?
Mocht u tijdens uw reis vragen of problemen hebben dan kunt u contact opnemen met onze agent ter plaatse. Zij kunnen u op allerlei manieren behulpzaam zijn.

Is het ontbijt inbegrepen in mijn hotelovernachting ?
In Azie zijn de hotelovernachtingen vaak inclusief ontbijt, in Amerika is dit niet het geval. Kijk op onze website, uw factuur of hotelvoucher of uw hotel ontbijt inclusief is.

Wij komen vroeg in het hotel aan, kunnen wij dan al inchecken en
Wij vertrekken laat in de avond, mogen wij nog gebruik maken van de kamer ?

Een vroege check-in en late check-out is mogelijk, er moet dan wel een extra nacht worden bijgeboekt. Dit moeten wij van te voren voor u boeken i.v.m. de beschikbaarheid van de kamers.
Volgens de internationale hotelregel begint een overnachting op de dag van aankomst om 16:00 uur en eindigt de volgende dag om 10:00. De exact gehanteerde tijden kunnen per accommodatie en land enigszins verschillen.

Ik reis alleen af naar Thailand en heb een ticketplus pakket geboekt, is het mogelijk dat mijn gezelschap die in Thailand woont, bij mij op de kamer verblijft ?
Indien u een reis naar Thailand heeft geboekt inclusief een ticketpluspakket, dan is dit mogelijk tegen een toeslag van € 25, - p.p. dit is op basis van logies en ontbijt. Helaas is het niet mogelijk dat uw gezelschap gebruik mag maken van de transfer vanaf de luchthaven naar het hotel.

Hotels in Amerika
In Amerika kan het regelmatig voorkomen dat het hotel u vraagt om service kosten te voldoen. Uiteraard dient u dit niet te accepteren. U kunt hierbij aangeven dat de lokale agentschap van 333TRAVEL genaamd Travalco hiervoor verantwoordelijk is. De gegevens van de lokale agent kunt u terugvinden in uw reisbescheiden.

Wat is het verschil tussen een standaard (rond) reis en een Deluxe (rond) reis ?
Bij een standaard reis verblijft u in middenklasse accommodaties op basis van de voordeligste kamer types. Bij een Deluxe reis verblijft u in 4 sterren accommodaties, waar mogelijk, en in het voordeligste kamertype.

Hoelang moet mijn paspoort geldig zijn ? / Visum informatie
Voor uw reis naar Azië, Amerika, Australië of Nieuw-Zeeland is een geldig paspoort vereist. Dit paspoort dient na terugkomst nog 6 maanden geldig te zijn. Controleert u niet alleen uw paspoort maar ook of er voor uw reis een visum benodigd is. Informatie over visa is te vinden onder het kopje Visum.

Welk rijbewijs heb ik nodig ?
Een Internationaal Rijbewijs is verplicht. U kunt dit direct verkrijgen bij elk kantoor van de ANWB. U dient daarvoor uw geldig rijbewijs en twee pasfoto's mee te brengen.

Wat voor verzekering heb ik nodig ?
Het hebben van een goede reisverzekering is een absoluut vereiste. Deze kunt u eenvoudig bij 333TRAVEL afsluiten, direct bij de boeking in Nederland, ook als u buiten Nederland woonachtig bent. Heeft u reeds een reisverzekering, controleer dan of deze werelddekking biedt. Is dit niet het geval, laat uw huidige dekking dan uitbreiden met deze werelddekking. U bent anders niet verzekerd! (Bij boeking bij 333TRAVEL is dit vermeld op de factuur van 333TRAVEL en dit is dan tevens het verzekeringsbewijs.) Mocht u op het laatste moment alsnog een reisverzekering nodig hebben dan kunt u dit per omgaande regelen. Een annuleringsverzekering kan uitkomst bieden tijdens ziekte. Voor een kleine bijdrage is dit gedekt. Lees hier meer over verzekeringen.

Hoe dien ik een klacht in ?
333TRAVEL streeft ernaar om klachten ter plaatse op te lossen (conform de ANVR voorwaarden), zodat u als klant kunt genieten van een onbezorgde vakantie. Indien u ter plaatse niet tevreden bent over uw reis, dan dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze lokale agent. De contactgegevens vindt u onderaan op uw vouchers. Indien uw klacht binnen 24 uur niet is opgelost, dan dient u per direct uw klacht te melden aan 333TRAVEL. U kunt uw klacht per e-mail sturen naar klantenservice@333travel.nl. Klachten die ter plaatse niet worden gemeld, kunnen na terugkomst niet behandeling worden genomen.